Heb de kast alleen schoongemaakt, niet opnieuw gebrushed of gepolijst.
Wie durft?
175 euro voor een placqué chrono in niet-werkende staat waarvan de kast in lamentabele toestand is⊠ja, dat is inderdaad wel durven. Ik pas.
Haha als je het zo zegt
Ik weet niet zo goed wat dit soort chronos waard zijn, maar misschien moet ik deze gewoon kopen. Lijkt een stuk betere deal te zijn: TK: Horizon Chronograaf - Landeron 51 (37mm!) - 5 van Seamaster95
Er moet nog een nieuw glas in en op zoek naar een secondewijzer.
Uurwerk was dood, maar balans was in orde, penanker kan zo de Elma in, kwam met een kloppend hart er weer uit.
De kast is van zilver, een paar zilver merkjes in de klep aanwezig.
Knappe metamorfose! Altijd een plezier om te zien hoe mooi een verwaarloosde zilveren kast kan gemaakt worden.
Misschien past dit beter hier. Heb een mooi projectje voor de toekomst:
Vandaag weer een paar uurtjes lekker bezig geweest met deze Lip, ik had al verschillende keren in mijn handen gehad en dacht dat er geen eer aan te behalen was, maar toch vandaag eens even gekeken of en hoe het horloge in elkaar zit en of er aan de binnenkant iets aan gedaan kan worden.
Ik heb de kast uit elkaar gehaald en tot mijn geluk kon ik de binnenkant goed schoon krijgen, ik heb eerst het meeste vuil eruit gehaald toen een ultrasone bad gegeven, heel lichtjes over de polijstborstels gehaald en het glas gepolijst, de wijzers kunnen op dit moment niet verzet worden, het opdraaien gaat wel, een kleinigheidje waarbij wel weer de wijzers eraf moeten, en als het niet per se hoeft, blijf ik liever van de wijzers af, wijzers er weer goed op krijgen is een delicaat werkje waarbij het al gauw mis gaat, dus ik heb geen extra risico genomen en dat voor later laten zitten.
Dit is het resultaat van een paar uurtjes hobbyen.
Deze troep kwam er al vanaf voordat het in de ultasone ging.
Het moet nog een servicebeurtje krijgen, maar dat komt wel goed.
Als je het uurwerkje wilt zien dan kan dat hier, vandaar kun je weer het horloge bekijken om de pols in het topic, âVintage alleen 50 jaar en ouderâ.
Vanmiddag binnengekomen, gewonnen op Tradera voor ⏠9, werd als defect horloge aangeboden, ik heb de balans er uit gehad een piepklein beetje 9010 op het steentje gedaan tevens de pallets gesmeerd met 941, balans er weer in gezet, en het begon weer te tikken, later moment krijgt het een service beurtje, ik heb de kast gereinigd wijzerplaat hier en daar wat spots verwijderd en voorzien van nieuw glas en leren bandje.
En hier is ie weer de Lagonda uit de jaren 60
Die is mooi opgeknapt
Dankjewel Scudo, fijn weekend.
Hoe krijg je die wijzerplaat zo mooi ?
Wattenstaafje en een beetje lauw water, als het hardnekkig vuil is gebruik ik ook wel wasbenzine, probeer altijd de print droog te houden, daar het anders de kans loopt los te komen van de plaat.
Ik begin eerst met Rodico, wat overblijft, probeer ik dan met hierboven beschreven methode te verwijderen of minder opvallend te krijgen. Ook altijd aan de rand beginnen, kijken of het niet te veel kleurverschil geeft.
Ik zit een beetje in dubio, zal ik het radium van de cijfers verwijderen of niet?
Wat is jouw mening?
Ik neig naar eraf halen, volgens mij is dat mooier.
Ik zou het eraf halen, meeste is toch al weg.
Ik ben het met je eens, en de kleur die eronder zit is ook niet te licht en past er wel bij.
Deze zag ik net ook aangeboden wordenâŠHele toffe!