Toon hier je opgeknapte vintage horloge, voor en na.

Prachtig gedaan, klasse

1 like

Vandaag binnengekomen deze Atlantic uit de jaren 50.
Alleen het glaasje gepolijst, de wijzerplaat, losse rommel verwijdert en de kast gereinigd en over de polijstborstels gehaald.
Alantic Worldmaster uit de jaren 50

Het kaliber een ETA 1100 kun je hier bekijken.

6 likes

11 likes

Lemania1950-60’er jaren
Cal. LOW 3060

Binnenwerk

5 likes

Lagonda super automatic is vandaag binnengekomen, het glas gepolijst, wijzerplaat gereinigd van losse rommel, de wijzers lichtelijk over de leer vijl, glans op de kast teruggebracht met de poetsmachine.
Het betreft een horloge uit c1954 met een Felsa uurwerk, kaliber 4004

Binnenwerk

5 likes

Binnenwerk

7 likes

5 likes

Deze Europa heb ik vandaag opgeknapt.
Uiteraard is ook het uurwerk uit elkaar geweest, de onderdelen schoongemaakt en weer gemonteerd, gesmeerd en afgesteld.
Volgens sommige snobs hier niet het repareren waard maar ik heb het toch gedaan.
Het gaf mij veel voldoening, dus het was toch ergens goed voor.:wink:

En om de pols.

21 likes

Tja, wat de een bagger vindt, is voor de ander een verloren schat. Voor mij geldt, dat ieder horloge het verdient om hersteld te worden. De waarde doet er niet toe.

9 likes

Snobs… Hier op HF?? :joy:

4 likes

:point_up_2: Eens

:point_up_2: Niet helemaal eens :grin:

Om het even op mezelf te betrekken, vind ik dat elke Tissot de moeite waard is om op te knappen? Nope. We hebben ook donorhorloges nodig; laten we daar lekker de afgeragde exemplaren voor gebruiken, dan kunnen we de mooie daarmee aan de praat maken en houden.

Waar die grens ligt tussen afgeragd en mooi is uiteraard voor iedereen anders, en hangt voor mij ook sterk af van hoe zeldzaam een model is. Je zult mij geen versleten Seastar Seven zien opknappen, maar voordat ik een jaren 20 zilveren tonneau afserveer moet hij wel heel kapot zijn :grin:

1 like

Eerlijk is eerlijk, ik zou er niet aan beginnen, maar des te leuk vind ik het om te zien hoe jij ze altijd opknapt :+1:
Weer eentje gered :ok_hand:

3 likes

Daar heb je wel een punt, maar ik had het meer over het gebruikte uurwerkje. Dat moet niet bepalend zijn of het de moeite waard is om te repareren. En inderdaad, we hebben ook onderdelen nodig, en moeten daarom af en toe iets opofferen…

3 likes

Eens, vooral de staat moet bepalen of iets de moeite waard is, niet het soort techniek of de waarde.

Overigens is de grens van wat ik wel en niet de moeite waard vind wel opgeschoven door de jaren. Ik heb het nodige verzameld en de tijd die ik heb voor de hobby is beperkt, die steek ik dan liever in het opknappen van een mooi dan in een twijfelachtig exemplaar :blush:

2 likes

Deze Slava tijden geleden via eBay binnengekregen. Die oude Sovjet platen kunnen zo prachtig verkleuren… ipv tropisch misschien sibirisch noemen?

Blijft toch erg veel onderdelen zo’n Slava 2428!

Deze kan weer een tijd mee!

18 likes

Ik vind de datejumper met het springveertje altijd het moeilijkst om terug te krijgen.
Ik heb daar nog geen goede truc voor gevonden.

2 likes

Russisch Komandirskie Vostok Voor Na

6 likes

Citizen Saturation duiker voor het opknappen

En na het opknappen, er is onder de kap veel gebeurd het horloge is totaal uitelkaar geweest, schoongemaakt en het glas is gepolijst

8 likes

Nieuw glaasje (http://speedtimerkollektion.com bleek de beste am optie). Verder met name schoongemaakt in de ultrasoon. Kwam flink wat stof en dna af.

Missende wijzertje lag in de case.

15 likes

Nieuw glaasje, wijzerplaat behandeld, ultrasoon bad en glans teruggebracht.

7 likes