Toon hier je opgeknapte vintage horloge, voor en na.

Daar heb je wel een punt, maar ik had het meer over het gebruikte uurwerkje. Dat moet niet bepalend zijn of het de moeite waard is om te repareren. En inderdaad, we hebben ook onderdelen nodig, en moeten daarom af en toe iets opofferen…

2 likes

Eens, vooral de staat moet bepalen of iets de moeite waard is, niet het soort techniek of de waarde.

Overigens is de grens van wat ik wel en niet de moeite waard vind wel opgeschoven door de jaren. Ik heb het nodige verzameld en de tijd die ik heb voor de hobby is beperkt, die steek ik dan liever in het opknappen van een mooi dan in een twijfelachtig exemplaar :blush:

1 like

Deze Slava tijden geleden via eBay binnengekregen. Die oude Sovjet platen kunnen zo prachtig verkleuren… ipv tropisch misschien sibirisch noemen?

Blijft toch erg veel onderdelen zo’n Slava 2428!

Deze kan weer een tijd mee!

13 likes

Ik vind de datejumper met het springveertje altijd het moeilijkst om terug te krijgen.
Ik heb daar nog geen goede truc voor gevonden.

1 like

Russisch Komandirskie Vostok Voor Na

2 likes

Citizen Saturation duiker voor het opknappen

En na het opknappen, er is onder de kap veel gebeurd het horloge is totaal uitelkaar geweest, schoongemaakt en het glas is gepolijst

6 likes

Nieuw glaasje (http://speedtimerkollektion.com bleek de beste am optie). Verder met name schoongemaakt in de ultrasoon. Kwam flink wat stof en dna af.

Missende wijzertje lag in de case.

13 likes

Nieuw glaasje, wijzerplaat behandeld, ultrasoon bad en glans teruggebracht.

5 likes

Heb je de goldplate eraf gepoetst of lijkt dat maar?

1 like

Dat lijkt maar zo. vooral bij dit soort ga ik niet sterkt over de bostel, maar wordt het teder behandeld, dus het is maar net hoe het licht erop valt.
Ik ben even naar buiten gelopen om een foto te maken waarbij je dat beter kan zien. Het horloge is volgens het serienummer van c 1945 dus ziet de kast er na 80 jaar nog ontzettend goed uit.

Het horloge werd aangeboden op Tradera, de beschrijving was.‘werkt niet’ en werd als reparatie object verkocht, het werk wel en loopt zelfs heel goed en ik heb het voor het luttele bedrag van 30 euro gekocht.

7 likes

Oké niet helemaal een voor en na van het uiterlijk maar wel mijn eerste poging tot reguleren van een horloge. :grin:

Voelt als eerste stapjes :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Amplitude is wel erg laag. Daar zal je iets aan moeten doen.

1 like

Yep, heb ik alleen niet de kennis, vaardigheden of gereedschap voor :stuck_out_tongue_winking_eye:

Revue Sport Royal
Uit de 50s
Cal.

Glaasje gepolijst, kast opgeknapt, wijzers weer goed gezet, wijzerplaat vrij van losse rommel.

9 likes

Vanmiddag dit horloge onderhanden genomen, Ik heb het radium verwijderd, de wijzerplaat behandeld, de kast ultrasoon en over de polijstborstels en het glas gepolijst.

Avenue uit de 50s

6 likes

Raketa uit de jaren 50/60

5 likes

Phenix Chronostop
Cal. 132 bj vanaf 1956

8 likes