Toon hier je opgeknapte vintage horloge, voor en na.

Vandaag binnengekomen, een Pierpont met het kaliber UT 6376

19 likes

Mooie voor en na Macx

1 like

Dankjewel Dutchpur, ga je ook weleens naar dit topic?
onder de kap, daar kun je de uurwerken bewonderen.

1 like

Jazeker een enkele keer wel, maar er is op forum zoveel te lezen, moet oppassen dat ik andere dingen niet verwaarloos

1 like

Ben net ook bezig aan zo’n Donada, heeft deze ook een gesteend EB penankertje aan boord?

1 like

Ja, een Brac.
Ik heb er een keer een topic over gemaakt.

In de mijne zit dus een EB 1579.

Hij liep dus ook niet maar bij een eerste inspectie zag ik meteen de vermoedelijke oorzaak

Ik kreeg die schroef er zo niet uit en gezien ik zo graag knutsel en bijleer en hij waarschijnlijk wel een onderhoudje kon gebruiken, helemaal gedemonteerd gereinigd gesmeerd en weer in mekaar gezet met dit resultaat.
Ho ja de schroef bleek een wijzerplaat schroef te zijn die was losgekomen.

ik verwachtte er niet veel van maar geeft volgende resultaten
Face up en face down. Face front dan loopt hij in de soep-)

11 likes

Zo kwam deze binnen.

De kroon en glas is vervangen en een rad van de automaat module moest vervangen worden. De bezel opnieuw verchroomd en geverfd.
De wijzers iets opgepoetst en geverfd (geen lume)

20 likes

Die is mooi opgeknapt! goed werk geleverd Bram, heel mooi geworden.

1 like

:+1: :+1:

1 like

:+1: :+1:

waarom regel je een penanker - ik ga er vanuit dat het een penankers was, zoniet dan heb ik niets gezegd en is al het volgende niet van toepassing - af op de weishi? De weishi geeft afwijkende beelden voor penankers, de weishi geeft ook flink afwijkende beelden voor horloges in het houdertje geklemd en zo tussen de weishi klemmen gezet en al helemaal als je de kroonpositie dan nog verkeerd om staan hebt tov de microfoon.
Net als voor cilinders zijn voor penankers enkel de oude tickoprint/vibrograf/… dingen geschikt. Misschien dat de duurdere afregelmachientjes van hedentendage de penankers ook baas kunnen, maar de weishi in elk geval niet. Heb je geen oude afregelmachine dan regel je die af door dragen of op het molentje hangen, corrigeren, dragen, corrigeren, … tot ie goed loopt.

de duurdere witshi’s geven trouwens ook afwijkende beelden als je de mechaniek in het houdertje geklemd tussen de witschi klemmen zet.

6 likes

Kijk weer wat opgestoken, waarvoor dank!

Mechanisch was die al opgeknapt door @TKH en zal over een tijdje ook weer die kant op gaan.

Nu visueel ook wat knapper al is het geen Marijke van Helwegen…

23 likes

Netjes!! Dat opnieuw verchromen/vernikkelen/verzinken is wel een serieuze verbetering.

Tijd om eens zo’n electroplating kit op de wishlist te zetten hier dus :see_no_evil:

Nee, ik ga geen vibrograf ook nog op die lijst zetten… Echt niet… :see_no_evil: :see_no_evil:

Hm, eigenlijk. Is er software die daarmee om kan? Ik heb nu toch de audio-uitgang op de weishi dus… :thinking:

4 likes

16 likes

Vandaag deze Citizen 6000-serie. Mooie blauwe wijzerplaat met een apart facetglaasje, waar de facetten aan de binnenkant zitten

13 likes

Welke topic bedoelde je? Heb je deze Citizen opgeknapt?

Al een tijdje geleden. Maar ik heb recent ook nog het uurwerk vervangen, omdat het veel mankementen had, dus daarom ook hier.

1 like

Gisteren op de Rikketik weer een aantal leuke vintage opknappers gekocht. Ben er nog niet aan toe om er al weer eentje ‘af’ te hebben, maar hier alvast een foto van ‘nu’, dus, ‘ervóór’. De rest met ‘erna’ komt later… :laughing:

Zweeds Svalan horloge met emaille wijzerplaat en AS 1130 uurwerk.

13 likes