Toon hier je opgeknapte vintage horloge, voor en na.

Prachtig geworden.

1 like

Mooi horloge geworden.

1 like

Heel mooi, als nieuw :+1:

1 like

Heel mooi geworden Wilbert :+1:

1 like

Hier hou ik van dit soort voor en na foto’s!

2 likes

21 likes

Vandaag heb ik de Eterna-Matic aangepakt. Het horloge liep al, dus ik heb me vooral gericht op de kast en het glas.
De kast is in de ultrasoon gegaan, maar niet gepolijst, om de originele vergulde laag intact te houden. Voor het glas heb ik een nieuw exemplaar geplaatst dat ik met korrel 320 heb verlaagd tot 1,8 mm, zodat het weer mooi vlak aansluit op de kast.
Het uurwerk — een Eterna cal. 1428U — is nog in uitstekende staat. Na montage en het plaatsen van een olijfgroen suède bandje tikt alles weer netjes zoals het hoort.

18 likes

In de herfstvakantie aanbieding! Niet 1 maar 2.

ETA 2783

FHF 96-4

22 likes

Mooi geworden, Bram. :+1: :+1:

1 like

Atlantic met gok Zweeds opschrift (nog niet opgezocht) en een AS 1604 uurwerk.
Was nog wel een werkje om de spiraal mee te laten werken.
Kast was mijn proefkonijn om te beplaten met Palladium ipv nikkel en dan chroom. Kan slechter…

24 likes

Mooi gelukt. En inderdaad Zweeds voor worldmaster, Weltmeister, wereldkampioen

3 likes

Vandaag is deze Svalan aangekomen. Ik heb er een nieuw glas in gedaan, ik heb het glas een 1.5 mm verlaagd, en aan de plaat niets gedaan. Wel even de kast ultrasoon gereinigd en over de borstels gehaald.
Een schitterend horloge waarbij de plaat weer helemaal tot zijn recht komt na vervanging van het glas.

18 likes

Is een groot verschil, mooi geworden hoor, Bram. Ik wil ook gaan verchromen. Heb je nog een tip waar ik de spullen kan aanschaffen?

1 like

Fraai hoor Bram!

2 likes

Eigenlijk had deze ernaast moeten staan.

9 likes

Het radium klokje, nieuw plexiglas en wat smeerwerk

13 likes

Geen merk wat ik ken maar zit een leuk ETA 2789 automaat in.

Bijzondere kast/bezel combi.

Beetje liefde en tadaa:

19 likes

Vandaag kwam deze Seiko 7005-8070 binnen, een veelbelovend horloge uit maart 1970.

De kast voorzichtig uit elkaar genomen en in de ultrasoon gedaan, en de plexi gepolijst:

Wijzerplaat en wijzers verkeren gewoon in nieuwstaat na 55 jaar. Uurwerk loopt goed en vertoont niet veel slijtage, die krijgt nog wel een service. Wat een mooie aanwinst, enorm blij mee🥳

11 likes

Mooi geworden Wilbert :point_up: Ik doe mijn kasten ook in de ultrasoon,als ik de kast dan eruit haal spoel ik het schoon en blaas het droog, daarna dompel ik het onder in zuiver alcohol en blaas het weer droog, dan pas het uurwerk weer terug in de kast. Ik heb ooit ergens gelezen dat dat het beste is om te doen.

Mijn kleine bijdrage aan dit topic. Ik heb al een tijdje deze King Seiko 4402-8000 liggen, waar een verkeerde kroon op zat en een verkeerd glaasje. De kroon en nieuw glaasje had ik ook al een tijdje liggen, dus werd het tijd om dit horloge op te knappen.

De goudkleurige kroon is wel te zien op de bovenstaande afbeeldingen. Op zich wel de juiste kroon, maar niet de juiste kleur…

De wijzerplaat heeft helaas wel wat geleden.

Eerst de kast aangepakt met buffingsticks, pegwood en polijstmiddel.

En daarna het uurwerkje zuiver gemaakt, en gesmeerd. Nu loopt alles weer zoals het hoort
Het nieuw glaasje geplaatst, een mooi bandje erbij, en voilà! Dan ben je wel vijf uur verder…

6 likes