Ik ben begonnen met het onderzoek.
Het klemmetje bij de oranje pijl zat los waardoor die onder de veer bij de groene pijl kwam i.p.v. er tegen aan.
Nu zit alles weer in positie en kun je weer opwinden en de tijd verstellen.
Opknappertje Citizen “Ore Felici” quartz horloge glas vervangen en soort hardnekkige betonresten van de kast en de band af gepeuterd. vervolgens toch maar overgegaan op polijsten omdat er van originele patina niets meer over was. toch nog best leuk geworden!
@Macx Heb je ooit aan een Kasper uurwerk gewerkt? Dit horloge heb ik hier nog liggen. Misschien is dit een leuke kandidaat voor mij om te demonteren, schoon te maken, en weer in elkaar te zetten.
Mooie catch, gefeliciteerd.
Verrassend ook wel, want meestal zie ik vanaf die Tradera smokkelroute alleen knäckebröd merken ![]()
Of Certina, die zijn ook regelmatig leuk te scoren.
Deze zat in een lot van 3 met een certina Quartz en een knäckebröd maar wel heren horloge. Voor nog geen 185 euro een erg leuke vangst!
Niet specifiek aan een Kasper-uurwerk; het is Duits makelij. In principe maakt het niet uit, een gewoon simpel uurwerkje zonder complicaties, dan is dat voor jou een leuk ding om op te oefenen,
Als je begint met demonteren, veel foto’s maken tot je ziet dat het niet uitmaakt en de opbouw in de meeste gevallen altijd hetzelfde is. Dan hoef je op een gegeven moment nog maar een paar foto’s te maken, bvd, hoe de veer in de veerton zit en dergelijke.
Weet ik. Maar was wel benieuwd of je ooit een Kasper uuwerk tegen was gekomen ![]()
Nee, ik ken het niet.
Die Entwicklung und Vermarktung von Uhrwerken der Firma Kasper & Co. begann 1932 in Pforzheim.
- Damit war die Firma wohl der erste Rohwerkehersteller in der größten deutschen Schmuck und Uhrenstadt.
Er komt van alles voorbij; je kunt idd soms leuke vangsten doen, Ik heb daar drie Zenith-horloges gewonnen (gekocht).
Deze lijkt veel op die van jou, Bram
Hier heb ik 179 € voor betaald op Tradera. Wel wat geld, maar Zenith is geen goedkoop horloge en als ik denk dat het het waard is, dan is het goed.
Dank je, Frits.
Heel mooi!
Misschien leuk om te lezen over dit merk.
Beneden deel 2 aanklikken daar staat je uurwerk en nog veel meer calibers.
Super ![]()
Absoluut - vintage Zenith lijkt mij in Nederland iets ondergewaardeerd maar imho heb je hieraan een prima koopje ![]()