Vintage horloge in orde laten maken

Beste mensen,

Ik ben nog aan het wachten op de offerte van de lokale juwelier voor mijn Secura horloge. Het uurwerk betreft een Kasper 1400. De volgende dingen moeten eraan gebeuren:

• Kroon zit scheef op het steeltje
  • Acrylglas moet gepolijst worden
  • Pakkingen moeten vervangen worden
  • Horloge moet gereguleerd worden.

Mocht de offerte veel te hoog uitvallen (voor een saffier glaasje rekenen ze 80 tot 100 euro, dus ergens vermoed ik het wel.), welke mensen zijn actief binnen dit forum die mij ook zouden kunnen helpen? En aan welke prijzen moet ik denken? Is bijvoorbeeld een volledige revisie de moeite waard?

Bij voorbaat dank.

Bijgevoegd een foto van het desbetreffende horloge.

2 likes

Leuk horloge!

Er zijn hier op hf genoeg vintage liefhebbers die je kunnen helpen. Safier glas hoort niet op vintage, zal nieuwe plexi zijn, maar een keer poetsen helpt volgens mij al heel veel.
Misschien kan @Serge2 je helpen, die doet veel met vintage. Succes!

Ps: nooit naar je lokale juwelier gaan, of dit moet een echte horlogemaker zijn.

1 like

Mooi vintage horloge!

m.b.t. glaasje schijn je polywatch al een heel eind te komen. Kun je zelf bestellen op bol/amazon e.d. en dan met doekje inwrijven.

1 like

Klopt ja. Maar ik had bedacht, dat ik het liet doen, en dat ik dan de eerstkomende tijd ook niet meer het acryl hoefde te polijsten. Maar wellicht is het wel verstandig om een tube aan te schaffen.

Oef een bolgeslepen saffier is een veelvoud van de waarde van horloge. Zoek een hobbyist die hem een beurt kan geven en draag hem met plezier.

1 like

Daar moet je geen saffierglaasje op willen. Dat is ook volledig in tegenspraak met het ontwerp. Een gebold saffierglaasje is inkoop al duurder dan de prijsopgave. Je eigen verwachtingen van de mogelijkheden zijn wellicht ook te hoog. En, een juwelier is geen horlogemaker en besteedt die prijsopgave dus uit. In welke regio zit je…? Ik ken enkele toppers, die wel iets tot ver uit de randstad zitten. Ik zelf neem een semi-zomerstop (alleen kleinere klusjes).

Ik lees trouwens nu pas dat het horloge gereguleerd moet worden. Nee, het moet een volledige service krijgen. Anders is het symptoombestrijding. Dit, tenzij je de recente onderhoudshistorie weet.

4 likes

Ik woon in Overijssel.

En ik wil geen saffierglas op het horloge :wink:

Ter verduidelijking: de vraag over saffierglas was voor een ander horloge. Maar de prijs hiervoor gaf me al een indicatie qua prijzen.

1 like

Overijssel. Is nog een stukje rijden dan, maar desondanks - Albert Koopman, Allwatch. Trust me. Nieuw-Amsterdam, wat heel ver van Amsterdam ligt…

1 like

Versturen is overigens ook geen probleem.

1 like

Dan nog steeds Albert. :wink:

2 likes