Toon hier je opgeknapte vintage horloge, voor en na.

Bedankt voor het aanbod, maar de mijne is een 19 mm aanzet. En mijn lade met stalen banden groeit alleenmaar… denk dat er wel iemand anders is die je er echt blij mee kan maken.

1 like

Nu de buitentemperatuur wat is gezakt is het weer wat aangenamer op mijn hobbyplek dus aan de slag met mijn nieuwe Pontiac Duiker.

Bij het testrondje lijkt alles gewoon te werken alleen de veer slipt door als je hem wat verder aan het opwinden bent, vermoeden van een gebroken eindhaakje blijkt na openen te kloppen.
Ik heb nog een donor FE 140-1 liggen dus deze gebruikt voor een nieuwe veer.

Bezel en kast met de hand wat water en zeep, en een zachte borstel schoongemaakt.
Ik heb hele slechte ervaringen met een bezel die in de ultrasoon gaat dus ik wil hier niet het risico lopen dat ik alle cijfers kwijt ben.

De wijzerplaat ziet er heel netjes uit als hij onder het gekraste glas uitkomt, wijzers zijn ook nog prima.
Dus nu alles schoonmaken, Oliën en terug in elkaar zetten.

Eindresultaat ben ik heel blij mee, enkel nog wel een nieuw glas met de volgende bestelling mee laten komen.

15 likes

Wat een bijzondere Pontiac. Nooit eerder gezien. Leuke aanwinst zeg

1 like

Leuk hoor! Geen wijzerklemming probleem?

1 like

De wijzers gaan wel ietsjes soepeler dan bij de meeste uurwerken, maar het lijkt mij voldoende om normaal te werken zonder problemen.
blijft de afgelopen 2 dagen ook strak te tijd houden.

1 like

Ik had van @ernst een post gekregen op mijn aankoop, hij had precies dezelfde horloge liggen.
Maar ik had hem ook nog niet eerder gezien.

1 like

Wow prachtig geworden

1 like

Int 7424-2 manueel uurwerk was een beetje vies…

28 likes

Zo Bram, dan heb je eer van je werk.

4 likes

Petje af, Bram! :heart_eyes:

1 like

Toch fijn vakantie hebben!

24 likes

Prachtig geworden, Bram.

1 like

vandaag pronto sportal SR
Caliber Unitas 6425
Liep niet, wijzerplaat zag je nauwelijks nog door het plexi glaasje, deze heeft een zwaar leven gehad.
Eerste vastsstelling, er was weer gerommeld aan de balansveer. Enfin, ik vraag me af hoe het komt dat de meeste oldtimers die ik kocht en niet liepen omwille van geplooide balansveren. Het meest deilcate onderdeel blijkt toch te verleidelijk om aan te zitten prutsen blijkbaar als een uurwerk niet meer loopt. begrijpen wie begrijpen kan. Het heeft weer de nodige tijd gekost om hem lopend te krijgen.
Niet ideaal zoals ik zou willen maar ik ben best tevreden over het resultaat gezien van waar hij komt.
FU

FF

FD

Verder het glaasje gepolijst en de grootste krassen uit de kast gehaald De front weer mat gemaakt.

VOOR : waarom sla ik die altijd over. Ik denk te enthousiast
Na :slightly_smiling_face:

Met de originele kroon waar ik best happy mee ben.

Op naar de volgende.

de meesten die ik opknap zijn te koop trouwens; indien interesse in iets PM me

18 likes

Mooike hoor :+1:t2:

2 likes

Seiko 5

8 likes

Gewoon een nieuw glas en de kast schoonmaken. Uurwerk zag er goed uit en loopt prima.

16 likes

Mooi hoeveel verschil een nieuw glaasje kan maken, ziet er goed uit!

1 like

Ja, het glas had een paar barsten, anders had ik het gewoon kunnen schuren en weer polijsten.

1 like

Van:

via

(wijzerplaat is krom en zit half los, minuutwijzer sleept er ook tegenaan)

Glas polijsten

…en via

Wijzerplaat weer netjes
naar:

36 likes

Holy cow. Dat is de moeite! :astonished:

1 like