Toon hier je opgeknapte vintage horloge, voor en na.

Het resultaat mag er zijn! Erg leuk om te experimenteren en te zien dat dit beter werkt. Leuk ook dat je het deelt. Ik kijk al uit naar de volgende😃

1 like

Dankjewel Antione, het is erg leuk om te delen met de HF leden, ook de ervaringen die ik opdoe en de mislukkingen laat ik allemaal zien, zodat iemand die er ook aan wil beginnen daar iets van kan opsteken.

Ik ga ook eens proberen om een koperlaag met de electropen aan te brengen en daarna de drie lagen, kijken wat er dan gebeurt. Experimenteren en dingetjes uitproberen, dat vind ik juist zo leuk om te doen.

1 like

Het gaat je goed af! En inderdaad zo kunnen anderen er ook iets van opsteken. Ik zie uit naar je volgende actie!

1 like

Dat wordt deze Atlantic Milano
Misschien vandaag nog en anders morgen.

1 like

Vanavond deze Atlantic onderhanden genomen, voorzien van een nieuwe chroomlaag met behoud van de krassen en deukjes opgelopen in zijn ruim 70-jarige bestaan.

Kast is zo scherp mogelijk gehouden, geen koperlagen gelegd, in plaats daarvan een nikkellaag, een extra laag van palladium en afgewerkt met chroom,

3 likes

Vanavond aan deze Atlantic gewerkt.
Oud chroom verwijderd, nikkellaag, palladium en afgewerkt met chroom.

17 likes

Dit is werkelijk een beauty geworden Wolter. Hoeveel horloges heb je inmiddels?

1 like

Dankjewel Dirk, een handjevol.

2 likes

:rofl:

Echt super mooi!

1 like

Dankjewel Wilbert.

1 like

Vanmiddag is deze Boctok binnengekomen, gelijk maar even de kast aangepakt, en voorzien van nikkel en chroom.

5 likes

Aanvankelijk vond ik het bandje van deze 7005-8010 uit 1968 een beetje “meh”, maar het bleek de originele bracelet van het horloge te zijn!

Wat vervormd en heel smerig (evenals de kast). Maar na de ultrasoon en het netjes weer recht maken van de eenvoudige eindschakels, en nieuwe stevige bandpennen, is het allemaal heel appetijtelijk geworden!

11 likes

Mooi horloge, Wilbert.
Ik heb vandaag twee Seiko’s binnengekregen; deze heb ik al gereinigd en het glas gepolijst.
Ik heb het uurwerk eruit gehad, omdat de opwindstift er zo uit getrokken kon worden. Ik heb een stukje van de tiretteveer gezien, dus die is stuk.
Jij als Seiko-liefhebber, heb je nog een tip waar ik een tiretteveer voor een 7625A kan bestellen?

4 likes

https://myretrowatches.co.uk/wp-content/uploads/2021/12/Seiko-7625A-Parts-List.pdf hier kun je de nummers van de onderdelen vinden. Setting lever spring is 388820.
Meestal probeer ik een donor te vinden, maar misschien lukt het door te googlen op het onderdeel nummer.

2 likes

Hartelijk dank

1 like