Nu de buitentemperatuur wat is gezakt is het weer wat aangenamer op mijn hobbyplek dus aan de slag met mijn nieuwe Pontiac Duiker.
Bij het testrondje lijkt alles gewoon te werken alleen de veer slipt door als je hem wat verder aan het opwinden bent, vermoeden van een gebroken eindhaakje blijkt na openen te kloppen.
Ik heb nog een donor FE 140-1 liggen dus deze gebruikt voor een nieuwe veer.
Bezel en kast met de hand wat water en zeep, en een zachte borstel schoongemaakt.
Ik heb hele slechte ervaringen met een bezel die in de ultrasoon gaat dus ik wil hier niet het risico lopen dat ik alle cijfers kwijt ben.
De wijzerplaat ziet er heel netjes uit als hij onder het gekraste glas uitkomt, wijzers zijn ook nog prima.
Dus nu alles schoonmaken, Oliën en terug in elkaar zetten.
Eindresultaat ben ik heel blij mee, enkel nog wel een nieuw glas met de volgende bestelling mee laten komen.
De wijzers gaan wel ietsjes soepeler dan bij de meeste uurwerken, maar het lijkt mij voldoende om normaal te werken zonder problemen.
blijft de afgelopen 2 dagen ook strak te tijd houden.
vandaag pronto sportal SR
Caliber Unitas 6425
Liep niet, wijzerplaat zag je nauwelijks nog door het plexi glaasje, deze heeft een zwaar leven gehad.
Eerste vastsstelling, er was weer gerommeld aan de balansveer. Enfin, ik vraag me af hoe het komt dat de meeste oldtimers die ik kocht en niet liepen omwille van geplooide balansveren. Het meest deilcate onderdeel blijkt toch te verleidelijk om aan te zitten prutsen blijkbaar als een uurwerk niet meer loopt. begrijpen wie begrijpen kan. Het heeft weer de nodige tijd gekost om hem lopend te krijgen.
Niet ideaal zoals ik zou willen maar ik ben best tevreden over het resultaat gezien van waar hij komt.
FU