Mooike hoor ![]()
Mooi hoeveel verschil een nieuw glaasje kan maken, ziet er goed uit!
Ja, het glas had een paar barsten, anders had ik het gewoon kunnen schuren en weer polijsten.
Van:
via
(wijzerplaat is krom en zit half los, minuutwijzer sleept er ook tegenaan)
Glas polijsten
…en via
Wijzerplaat weer netjes
naar:
Holy cow. Dat is de moeite! ![]()
Gisteren en vandaag met een Venus automaat bezig geweest.
Horloge was met name erg vervuild. Zowel van binnen, maar ook van buiten.
Alles gereinigd, uurwerk is een Felsa 4007N. Loopt weer netjes.
Glaasje is een spanring en bleek kapot te zijn. Kwam ik pas achter bij het eruit halen. Zat een scheur aan de zijkant bij de chromen ring. Terugplaatsen doe ik dan niet meer, dus een nieuwe gestoken.
Weer netjes.
Gisteren en vandaag aan deze S.U.B. gewerkt.
Kast was erg slecht, dus enkele koperlagen aangebracht, de lugs waren er het ergst aan toe, die zijn dan ook apart behandeld.
Toen het koper erop zat, geschuurd en gepolijst.
Daarna twee lagen nikkel, palladium en afgewerkt met chroom.
Glas vervangen en een nieuw vintage-lookbandje eraan gezet.
Knap gedaan, Wolter!
Dank je Bert, het was wel aardig wat werk; die kast was echt helemaal gaar.
De volgende kast is ook helemaal naar de galemiezen, dat is deze kast van Ogival.
Een redelijk zeldzaam ding als ik het moet geloven, maar ik ga toch proberen de kast en de bezel weer wat mooier te maken.
De plaat ziet er nog netjes uit, en het loopt ook nog.
Aan deze Eljo vandaag gewerkt.
Voorzien van nieuwe chroomlaag. De kast is aangepakt met behoud van de vintage look.
Een lug was flink beschadigd en miste een stuk metaal. Ik heb met soldeer getracht het gat iets op te vullen. Volgende keer nog iets preciezer werken, maar ik was al blij met dit resultaat, omdat ik geen ervaring heb met solderen. De elektrolyts werken goed op soldeer. Althans, de koperlaag dekte goed en daarna nikkel, en als extra barrièrelaag palladium, daarna chroom.
Tevens een nieuw glas geplaatst.
Iemand op zoek naar een mooi horloge forum (HF) horloge
werkt niet volgens de beschrijving.
Vanmiddag en vanavond de dames Omega met 244 kaliber opgeknapt.
Voor
Na
Loopt mooi
Nu nog even een 10mm bandje regelen/fixen. Eens zien wat dochterlief nu denkt … die had oprechte interesse.
Mooi geworden, prachtig patina, hè?
Vandaag deze King Seiko 5621-7000 opgeknapt, had wel wat liefde nodig.
Van dit:
Naar dit:
Om daar te komen, had het uurwerkje wat nieuwe onderdelen aan wijzerplaatkant, de tijdverstelling was defect. En het was nogal smerig.
De kroon was nogal versleten, dus die heb ik vervangen, net als het glaasje, dat een scheurtje had.
De kast is Cap Gold, een dikke laag goud op een stalen kast. En dat is ook wel te zien aan hoe het horloge nu glanst. Ik heb het alleen maar goed opgepoetst…
Prachtig gerestaureerd! Kon je zo’n mooie passende kroon nog krijgen, nos of after market? Of van een donor. En ik wist niet dat goud ook op staal werd aangebracht. Ik heb wat ufo’s met een dikke goudlaag, maar die kasten zijn van messing, aan de achterkant niet verguld.