Toon hier je opgeknapte vintage horloge, voor en na.

Mooie Festina Dirk, voor weinig.

1 like

Schoon in alle opzichten - echt een wannahave zo’n blok :ok_hand:

1 like

Uurwerkje van deze Regent loopt goed dus daar ga ik (nog) niks aan doen.

9 likes

rado silver sabre voor; niet lopend, een beetje vies en een band die met troep en staaldraad aan mekaar gezet is (blauwe pijltjes)

de overschot na revisie:
de band troep die gebruikt werd om de band langer te maken en een of ander plaatje dat onder de balansbrug gefabriceerd was

Na: de band is verlengd met de juiste schakels, het rare plaatje onder de balansbrug is simpelweg verwijderd en verders niets aan moeten doen. Wss daar geplaatst om de balansbrug op te hogen n.a.v. ingedikte olie en lucht willen geven om toch te lopen. Dat werkt uiteraard niet, maar nu werkt ie wel :slight_smile:

timing

Zo nog 11 te gaan en dan is het rado tijdperk ten einde maar toch ! rado we love rado !

21 likes

Mooi geworden hoor! wat een verschil, mooi om te zien.

1 like

Wordt wel een beetje saai zo, elke Rado die je in handen krijgt verandert in een parel van een horloge!! Alweer een diepe buiging!

4 likes

hoezo saai, ik dacht net dat het motiveerde in de zin van “genoeg oefenen en met horlogerie bezig zijn en dan op een dag lever je telkenmale mooie goedlopende horloges af” :rofl: :rofl: :rofl:

dit kon ik ook niet op dag 1 hoor. Ik ben 20 jaar waarvan 10 jaar dag en nacht bezig geweest met horloges. eerst naar de uurwerkmakersschool, vaststellen dat je daar enkel de basis leert en niet meer dan dat, dus dan begint het lezen in oude boeken want echt herstellen dat leer je enkel nog in de boeken in de school is het meer vervangen dan herstellen en dat moet dan nog naar de handen gebracht worden. Voor je het weet ben je 20 jaar verder en is het tijd om te stoppen :rofl: :rofl: :rofl:

8 likes

Laatst deze kienzle 051 N/53 no jewel movement een service gegeven erg blij met het resultaat!

11 likes

Penanker hé, knap hoor, ik begin er niet aan.

Heb aardig lopen kloten met de mainspring. Geen fijn uurwerkje om aan te werken maar blij dat het is gelukt. Vondt dat de dial nog in erg goede conditie verkeerde.

4 likes

Dan moet ik maar blijven dromen en wachten tot ik tijd heb om 10 jaar lang dag en nacht met horloges bezig te kunnen zijn! Ben voorlopig nog wel ff bezig met mijn garagebedrijf.

Maar blijf vooral nog even doorgaan met het nieuw maken van vintage Rado’s!!

I’m starting to love Rado’s!!

2 likes

Klein verschilletje :wink:

36 likes

Een garagebedrijf dat lijkt mij leuker dan aan horloges te werken, dan ben jij altijd met techniek bezig. Prachtig

1 like

Nogal! :muscle::star_struck:

1 like

Ongelooflijk! Knap gedaan!:+1:

1 like

:thinking::thinking::thinking: weet je zeker dat dit hetzelfde zakhorloge is?:crazy_face::crazy_face:
Wat een verandering!!
Als nieuw geworden. Heel mooi.

1 like

Klopt. En elektrische storingen, wat ik ook altijd een leuke uitdaging vind.

Door die “grote techniek” ben ik nu ook geïnteresseerd in de kleine techniek van horloge’s.

4 likes

De minerva vind ik schitterend !

1 like

Dit is prachtig, wat een verschil!

Ik knap een beetje af op beschadigde platen, al merk ik dat er heel erg weinig onbeschadigde zijn.
Gelukkig doet niet iedereen dat!

1 like

Mooi geworden hoor :ok_hand:

1 like