Beetje zilverpoets of heb je meer gedaan
Mooi geworden
Mooi resultaat weer. Je lijkt wel een haast oneindige voorraad reservedelen te hebben.
Mag niet klagen daarover, hoewel het meeste al weg is hoor.
Hallo allemaal!
Vandaag weer een leuk projectje gedaan namelijk dit Raketa zakhorloge. Volledige service gedaan en loopt weer zoals het hoort in tegestelling tot een niet lopend horloge.
Horloge voledig gedemonteerd en door de schoonmaak machine gehaald!
Weer netjes in elkaar gezet en geoliet en ben weer blij met het resultaat!
Deze lag al een tijdje klaar onder een stolpje te wachten, maar ik had net niet het juiste maat glaasje (spanring). Die moest ik bestellen, maar rondom kerst en nieuwjaar zijn veel leveranciers met verlof (begrijpelijk).
Deze Aetos Geneve heb ik op 24 december een volledige service gegeven. Zo kwam hij binnen…
Zit een FHF ST 96-4 uurwerk in en was toch best vervuild.
De wijzerplaat was ook was aangedaan… helaas dacht ik nog want ik meende dat het enkel in het glas zat.
Alles uit elkaar gehaald en door de schoonmaak getrokken. Daarna weer in elkaar gezet, olie gegeven en op de timegrapher gelegd. Het kompas van dit uurwerk was super gevoelig. Bij de minste aanraking vloog het direct de andere kant op. Na een tijdje “klooien” was dit het best haalbare resultaat en ben ik er verder vanaf gebleven.
Daarna de wijzerplaat onder handen genomen. Het lijkt wat op emaillen … lucky me, was dus makkelijk te poetsen. Wijzers erop en een heel aantal dagen laten lopen.
Vanmiddag lag bij thuiskomst het glaasje in de brievenbus. Erop gezet en direct een leuke bijpassende band eraan.
Kiekje voordat de deksel erop ging.
Klaar
En nog even een plaatje om de pols.
Knap werk Deylano!
Danku!
Dat heb je knap gedaan, het is heel mooi geworden.
Mooi geworden!
En ook mooi dat het uurwerk bewerkt is.
Mooi verslag, bedankt!
Is ook emaille, denk ik.Dat is echt heel mooi!
Prachtig
Hallo allemaal!
Vandaag wederom een leuk maar erg lastige service gedaan op dit vrouwenhorloge!
Een Aero Neuchatel.
Het heeft een FHF 69-21 uurwerk een van mijn eerste hele kleine uurwerken die ik heb geserviced.
In aanloop op de ETA 2521 die ik nog moet doen die ik heb van de erfenis van oma heb verkregen besloten om het eerst op deze te proberen.
Na het horloge helemaal gedemonteerd en schoon gemaakt te hebben toch erg blij met het resultaat.
Dit was na de service voor het afstellen.
En dat was na het afstellen erg blij met het resultaat!!
Je hebt talent Deylano! knap werk geleverd.
Bravo! Je kunt gerust aan het erfstuk beginnen!
(No pressure )
Thanks!
Deze lijkt me makkelijker dan het FHF 69-21 uurwerk wat je zo goed hebt geservicet, ik heb er alle vertrouwen in dat dit je gaat lukken.
Dat is fijn om te horen dat je zoveel vertrouwen in mij heb! Toch maar een poging wagen dan maar! Moet alleen nog iets van een bij passend bandje vinden voor het horloge aangezien de lugs vast zitten heb ik geen idee waar ik moet beginnen of wat er mooi bij zou passen. Het oude bandje is zo een slechte staat dat ik die het liefst vervang.
Misschien kun je een deal maken met Lex (@Lexaf)
Hij maakt prachtige bandjes. Misschien in ruil voor een service van een van zijn horloges?
( Ik ben maar zo brutaal om het voor te stellen )