Dat zou een mooie oplossing zijn. @lexaf enige inbreng wat hier mooi bij zou staan? Sta open voor suggesties!
Bij het Dubois horloge zou ik een leren bandje monteren. Stuur me een PBtje met (detail) foto’s van het horloge en de lugmaat. Als je interesse hebt kan ik iets voor je maken.
Okey helemaal goed zal het morgen even opmeten en dan laat ik het je weten! Bedankt voor de reactie!
Mooi hoor, weer prachtig gedaan, zoals alle horloges die je in orde maakt. Perfect.
Wat een transformatie weer! Hoe heb je dat glas zo gekregen? NOS gekocht of toch kunnen polijsten?
gepolijst, dat gaat goed hoor. moet je maar eens proberen.
Ga ik inderdaad eens moeten doen nu ik die stof-box heb. Maar dat is geen plexi zeker? Dus zal ook wat specialere pasta nodig hebben - cerium oxide zie ik vaak passeren?
voor
na
het was wel een plexi. Origneel zat er een saffier of hardlex facetgeslepen glas op, maar die randen brokkelen snel bij de minste stoot, dus rado heeft dan blijkbaar met de jaren ook plexi facetgeslepen glazen gemaakt waarbij de facetten aan de binnenkant zitten ipv de buitenkant. Dit plexiglas met de facetten aan de binnezijde was immers in het midden voorzien van een rado logootje, dus een originele vervanging van rado. Was een erg aangename verrassing want het was daardoor enkel maar schuren en polijsten en klaar. Hardlex / saffier polijsten kan met diamantpasta’s maar dan ben je uren en uren en uren zoet, daar begin ik niet meer aan.
Ha! Briljant. En goed gevonden ook, veel minder kwetsbaar.
Kan het zijn dat de secondewijzer ontbreekt?
Nu heeft een dameshorloge dat niet altijd maar aangezien de minuutpijp boven open is lijkt daar iets te ontbreken…
Dat staat ook op mijn boodschappenlijstje.
Wil ik toch eens proberen op de bekraste niet-ronde mineraalglazen…
Het schijnt te kloppen heb ik me laten vertellen. Maar het zou kunnen😅
Ik zie geen seconderad in het uurwerk
Voor:
Na:
Heeft nog wel service nodig maar wat een beetje Polywatch al niet kan doen😲
Was een beetjes sceptisch maar eigenlijk verbaasd over het resultaat
Je hebt gelijk, zo goed had ik er nog niet naar gekeken.
Twee wijzers kan ook heel goed bij dit type horloge.
Hallo allemaal!
Deze week bezig geweest met deze seiko 5 uit de jaren 90.
Glas was er erg aan toe dus deze is vervangen.
Horloge uiteraard helemaal gedemonteerd en een service gegeven.
Ook maar is een poging gedaan om de kast te polijsten met de hand en moet zeggen dat het er aardig uitgekomen is boven verwachting.
Voor het polijsten.
En na het polijsten.
Het uurwerk weer netjes in elkaar gezet.
Het resultaat na de service was ook erg netjes weinig af hoeven stellen.
Hier dan het eind resultaat was weer een leuk horloge om op te knappen!
Geniet ervan!
Per ongeluk m’n andere post over deze Wilboi verwijderd…
Kast voor de 2de keer aangepakt omdat ik toch niet tevreden was.
Wat mooi! Ik ben stikjaloers, dat je dat kunt!
Het kan nog steeds beter en deze kast is ook niet helemaal top, maar de misdaad zit aan de onderkant van een lig, dus dat zien we mooi niet.