Idd mooi om te zien. Horloge komt weer tot leven😉
voor: een rado voyager die in stukken toekwam
Na: een weer prima lopende voyager om de pols
! rado we love rado !
Geen complete service maar nu enkel de buitenkant.
Achterdeksel zat muurvast, maar na een nacht met een drupje kruipolie voldoende om weer te openen.
Glas eens een keer zonder barsten of scheuren dus die laten we zitten, opschuren en poetsen.
Kan zo weer om de pols.
Mooi geworden!
Goed werk afgeleverd Dirk, heel mooi geworden.
Die is mooi opgeknapt!
Dank je. Het zou nog mooier kunnen maar dan moet ik veel gaan schuren en dan is de kans groot dat de kastvorm niet meer helemaal is wat ie zou moeten zijn.
De wijzerplaat heeft wat vochtvlekjes, maar ach. Ik vind hef wel goed zo. Is toch al 50 jaar oud.
Heel mooi gedaan!
Heerlijk om eerst dat kruimelige binnenwerk te zien, en dan de Glimmende “Na” foto.
Deze is een stuk mooier geworden, ook met dat bandje staat veel beter. Ga je 'm nog servicen?
Dat heb ik vandaag allemaal gedaan! Ging niet zonder problemen. Schoefje kwijt en een capjuweel die uit de pincet schoot. Alles gevonden en weer werkend gekregen gelukkig!
Zo, dus alles gevonden, rot gevoel geeft dat als er iets uit je pincet valt hè. Voor het terugvinden van een capjuweeltje heb ik hier een filmpje.
How to Find Lost Watch Jewels
Oh dat zeker handig thanks!
Een dameshorloge is om te servicen wel moeilijker in vergelijking met een herenhorloge, hoe heb jij het ervaren? Gelukkig dat je de onderdelen hebt teruggevonden, het zoeken is zonde van de tijd, en als je dan een tijd aan het zoeken bent geweest en je hebt het niet gevonden is dat nog erger. Heb jij je pincetten goed afgesteld zodat je niet zo hard hoeft te drukken? Er is daar ook een filmpje van hoe je dat moet doen, je pakt je pincet op en dan met beide handen buig je elke kant naar binnen, dan wordt de ruimte tussen de punten kleiner. Ik kan eens kijken of ik dat filmpie terug kan vinden.
Vindt het wel uitdagend. Juist wel leuk omdat het zo lastig is. Ben wel iets wat lomp met de pincetten😅
Op een gegeven moment valt er steeds minder uit je pincet en krijg je het goede gevoel, je moet je pincetten ook goed bekijken onder de loep zodat de punten vlak zijn en goed op elkaar aansluiten, ik gebruik soms even de slijpsteen en met een tangetje recht buigen als ze niet goed op elkaar aansluiten.
Dat is de juiste attitude, je moet het zien als een uitdaging en als het dan lukt, is dat een geweldig gevoel.