Hoe van een roestig horloge naar een weer mooi horloge in 10 minuten met uitsluitend gebruik van eenvoudige middelen. Een beetje huishoud schuurmiddel (Cif), een bamboe prikker/tandenstoker en een microvezeldoek.
Dit was het. Een Seikomatic Silverwave in roestige staat.
Met de tandenstoker de roest wegpoetsen, geholpen door de Cif. De roest vliegt gewoon weg. Wel stevige tandenstokers (Bamboe), want daarmee kun je meer kracht zetten. En toch is dit zacht genoeg om geen krassen te maken.
Schrootmoeder II:
Dit hopeloos verhakkeld erfstukwrak met drie oren en een leuk Lorsa uurwerkje werd door @rico1965 terug tot leven gewekt en vakkundig voorzien van een nieuw kastje, kroontje, glaasje en bandje. Zonder de liefhebbers op dit forum was dit een verloren zaak geweest.
Mijn oneindige dank @rico1965, ik vind ‘t een prachtige plaat en de schoonmoeder zal er dolgelukkig mee zijn.
Vanmiddag een Helicon opgeknapt.
Het Lorsa P75 uurwerk heeft een service gehad. De kast en achterdeksel zijn in de ultrasoon reiniger geweest. De bezel heb ik een paar uur in de pure ajax schoonmaakmiddel laten weken en later met een oude tandenborstel de rommel uit de randen geborsteld. Het glaasje gepolijst en weer terug geplaatst.
Tijdelijk mjjn enige 19 mm bandje gemonteerd en nu kijken hoe hij zich houdt.