Dat is nog eens eer van je werk!
Vraag me dan toch af hoe iemand een brandgat in een plexiglaasje kan oplopen…
Zal ergens een gevalletje tussen vodka en antivries kunnen zijn met deze oude Sovjet kameraden…
Dat is onderling uitwisselbaar, eens je de Oeral over bent.
Deze toffe over-the-top-seventies MP NA vintage LCD met de minst sexy merknaam ooit …
Na reinigen en wat soldeerwerk (wisselen batterij polen connectors) weer tip top en afgeregeld op +0,05 sec per dag
Nu op perfect matchende NOS 70’s band waarvan ik er een paar heb liggen
Van een donoruurwerkje was het beschermende plaatje van de chip gekomen, hier even een foto van gemaakt. 1970’s chip ;
Vandaag mijn nieuwe Pontiac om de arm.
Binnen gekomen als niet werkend horloge met wijzers die ernaast liggen.
Algehele staat van de kast is wel wat gehavend, wijzers zo krom als een hoepel, kastschroeven en beugeltjes los rondslingerend binnenin, duidelijk al eerder aan gewerkt.
Maar mooi met een Pontiac kroon met de naam er in.
Alles uit elkaar en weer schoon gemaakt, merk wel dat dit steeds sneller gaat eerst was ik ruim meer dan een week bezig met een horloge.
Jammer dat het gouden ETA 2452 werkje weer verstopt moet zitten in de kast.
Eindgoed al goed nu eerst maar eens een paar keer dragen!
Wow! die is mooi geworden! je hebt zo veel eer van je werk Dirk. Heel mooi en ook dat bandje komt me bekend voor, mooie keus.
Knap werk
Vanavond een leuke Seiko afgemaakt. Eens zien of @VmaxNL er interesse in heeft
Mooie kast met een nette chroomlaag. Leuk facet glas erop. Niets mis mee
De beat error is bij deze ook in te regelen, maar had er wat ruzie mee om hem naar nu te krijgen. Hij draait en loopt. Moest de minutenpijp ook nog knijpen. Niet eerder bij dit soort uurwerken meegemaakt
Morgen eens zien hoe hij verder loopt.
Gave kastvorm ook, lijkt op sommige modellen van Rado denk ik
Heeft niets met Seiko te maken… Gebruikten uurwerkjes van Ruhla, die in licentie gebouwd werden…
Ik heb er nog een heel aantal van deze liggen. Net als een Seicko…
Hap hap
Het uurwerkje voor de deksel erop ging. Ik zag niet een zelfde nummer als bij de Ruhla’s, maar iets met een 6 en dan los daarvan wat op 63 leek.
Juni 1963? Zou dat kunnen?
De meesten werden gewoon bij Ruhla gebouwd. Niet eens in licentie.
Die in licentie gebouwd werden hebben er op staan dat ze uit Hong Kong komen.
Jehaka volgens mij.
Ik heb nog geen Jehaka gezien met zo’n Ruhla uurwerk.
En ik heb toch een paar van die Jehaka horloges.
Ik heb wel zo’n Hong Kong Ruhla in een Suzaco
Voor een zeer bescheiden bedrag even geleden een 7734 met missende bezel gekocht. Een passende bezel of gelijke kast vinden bleek lastig, maar op eBay toch een leuke NOS kast (met NOS Meisteranker wijzerplaat, maar deze is veel mooier) gescoord en die vandaag samengevoegd.
Van:
Naar:
Ik ben er blij mee, lekkere begin 70s vibe zo