Toon hier je opgeknapte vintage horloge, voor en na.

Vandaag met deze Radiona bezig geweest.

Zit een “vreemd” Arogno 260 uurwerk in. Het wijzerverzet lijkt op die van een Ruhla. Er zit wel een anker in en is gelagerd.

Het uurwerk zat helemaal vast gekoekt en was maximaal opgewonden. Er is al eens gerommeld aan de balansbrug. Het schroefje waarmee het piton vastgeschroefd is ontbreekt … beter gezegd: de kop. De rest zit afgebroken in de brug. Ik kon het bovenste lagertje van de balans dus niet schoonmaken :sleepy: Ik heb tussen het spiraal door maar olie aangebracht en doorgeprikt. Een andere mogelijkheid zag ik niet (anders dan een andere brug met balans aanschaffen). Ik heb geen kolomboor oid om de handel uit te boren. Tot nu toe loopt uurwerk prima.

Het glaasje was niet meer te redden en heb ik een nieuwe opgezet.

Bandje eraan en om de pols :sunglasses:

19 likes

Bram, die kast heb je heel mooi gedaan, strak ook!
Welke stappen heb je daarvoor doorgelopen om die brush finish zo te krijgen?

Ik he daar een schuurkolom van mn houtbewerking verleden gepakt en daar 320 linnen op gedaan en dat in de boormachine op z’n zij en met de andere hand de kast hanteren.

5 likes

Even weer terug naar waarmee ik mn hobby begon. Oude Sovjets met patina voor de extreme fetisjist.

14 likes

Wauw, heel mooi gedaan met respect voor de originaliteit

3 likes

Fantastische wederopstanding :nerd_face:

Ja, ziet er een stuk mooier uit zo. Bandje past er ook goed bij.

Projectje van gisteren:

Eigenlijk alleen een beurtje gedaan en glas vervangen, er zat een gewone in ipv een spanring.
En natuurlijk even de kast en band in de ultrasoon.

18 likes

Oh en was denk ik van een oliesjeik of de directeur van Bertolli geweest:

Helemaal doorweekt van de olie :sweat_smile:

9 likes

Vandaag een leuke Prisma Electronic gedaan. Heeft een fraaie Ebauches SA 9154 28800 beat in zich. Uurwerk service, kast en acryl opgeknapt en verse batterij.

13 likes