Alleen morgen nog ff de zijkanten sealen. Net ff een dun veegje erlangs.
Dochterlief tot nu toe blij en gaat hem uitproberen. Als ze het uiteindelijk toch niets vind zal ze het eerlijk zeggen en krijg ik hem terug.
Alleen morgen nog ff de zijkanten sealen. Net ff een dun veegje erlangs.
Dochterlief tot nu toe blij en gaat hem uitproberen. Als ze het uiteindelijk toch niets vind zal ze het eerlijk zeggen en krijg ik hem terug.
Staat goed! Mooie kleur ook.
Die kronen zijn nog gewoon te vinden, al moet je wel even zoeken. De mijne zat nog in de originele verpakking van Seiko… Het zijn slijtdelen, dus daar is ook meer van geproduceerd.
Ik heb nog even uitgezocht, wat het verschil is tussen Cap Gold en Gold Filled. In principe is dit hetzelfde, enkel Cap Gold wordt alleen aan de voorkant gedaan, terwijl Gold Filled een object helemaal omsluit in een dikke laag goud. Dit moet minimaal 5% van het gewicht zijn.
Yep cap gold is om het object heen gevouwen/geperst
Onder heel hoge druk met een soort soldeer.
Typisch voorbeeld
Vaak zie je dan van de onderkant dat de caseback en achterkant van de lugs niet gedaan zijn.
Gold filled kan ook zo gemaakt zijn of chemisch / electroplated. Maar dan moker dik.
Vaak zijn de lugs wél zwaar verguld, en soms ook de caseback.
Vaak is de laag gold cap nog dikker, wel 200 micron of meer, hoogste gold filled die ik tegen ben gekomen is 180 micron
Bedankt voor het lezen