Inderdaad erg mooi, Lex.
Het blijft een kwestie van smaak, natuurlijk, maar ik vind veel horloges met penanker zeer geslaagd van vormgeving.
Het uurwerk is volgens mij een Lorsa, een Frans exemplaar; nu eens niet uit Besançon of de Jura, maar uit Annemasse, Haut-Savoie.
Uurwerk lijkt identiek met een Frans HP (Parrenin) uurwerk.
Edit: "…faute d’investissement, la SA des Etablissements Parrenin est placée en redressement judiciaire en 1974…
Maintenue par ses cadres de reconduction d’exploitation en reconduction d’exploitation, elle est reprise en 1977 par son principal client, la société Remex International Precision Time LTD, de Hong Kong… "
Sjieke Penanker! REF 21. Haha. Maar geen 21 steentjes denk ik? Welk uurwerk zit er in?
Mikrolisk geeft geen sjoege op LEROYAL, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al geprobeerd.
Eén brok horloge geschiedenis daar, die omgeving van Villers-le-Lac en Besançon. Ik denk dat als je daar in een willekeurige tuin van een van die horlogedorpjes in de grond gaat spitten dat je dan een schop vol horloge onderdelen naar boven haalt.
Mooi horloge, zoals opvallend veel penankers.
Maar het uurwerk komt niet uit Besancon, Villers-Le-Lac, of de Franche-Comté, maar wat zuidelijker.
Het is een Lorsa, type 651, uit Annemasse, in de Haut-Savoie.