Tijd voor wat tikgeweld!
Uurwerk lijkt identiek met een Frans HP (Parrenin) uurwerk.
Edit: "âŠfaute dâinvestissement, la SA des Etablissements Parrenin est placĂ©e en redressement judiciaire en 1974âŠ
Maintenue par ses cadres de reconduction dâexploitation en reconduction dâexploitation, elle est reprise en 1977 par son principal client, la sociĂ©tĂ© Remex International Precision Time LTD, de Hong Kong⊠"
Bron: Patrimoine en Bourgogne-Franche-Comté
(https://patrimoine.bourgognefranchecomte.fr/)
Glaasje moet ik nog vervangen, het uurwerk loopt nu mooi op de werkbank, maar nog niet bij beweging.
Sjieke Penanker! REF 21. Haha. Maar geen 21 steentjes denk ik? Welk uurwerk zit er in?
Mikrolisk geeft geen sjoege op LEROYAL, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al geprobeerd.
Le Royal is een merk uit de Besançon, ik zag ze wel vaker op Vinted en Leboncoin met mooie kasten, chique wijzerplaten en goedkope prijzen.
Zit nu al heel de avond om de pols, nadat het was blijven lopen. Gaat goed.
Eén brok horloge geschiedenis daar, die omgeving van Villers-le-Lac en Besançon. Ik denk dat als je daar in een willekeurige tuin van een van die horlogedorpjes in de grond gaat spitten dat je dan een schop vol horloge onderdelen naar boven haalt.
En wat radiumâŠ
Mooi horloge, zoals opvallend veel penankers.
Maar het uurwerk komt niet uit Besancon, Villers-Le-Lac, of de Franche-Comté, maar wat zuidelijker.
Het is een Lorsa, type 651, uit Annemasse, in de Haut-Savoie.