Ik bedoel van deze Pilot Watch.
Mooi hoor.
Goed gedaan jochie! Niks meer van te zien van die schade. Welke truc heb je nu gebruikt voor die wijzerplaat?
Met een oud oliegevertje transparante blanke nagellak onder de wijzerplaatfolie lak aangebracht en voorzichtig van bovenaf de folie er weer op gedrukt. Het is beter dan wat het was, maar mooi wordt het niet meer. Met het blote oog bijna niet te zien.
Groovy! Als iemand het kan, dan ben jij het…
Vandaag was dit leuke horloge binnengekomen, een Daffy Duck. Maar helaas liep het niet, en het heeft een voor mij onbekend penankertje. Niet mega ingewikkeld, en na een goede schoonmaakbeurt (het zag er al behoorlijk schoon uit, maar het wilde evengoed niet lopen), begon het weer te tikken. Eigenlijk ietsjes te goed, want het uurwerkje begon te prellen. Met wat werk heb ik het naar beneden gekregen en nu tikt het zo rond de 320°. Wel met een flinke beaterror, maar daar zit ik niet zo mee. Dit gaat toch niet veel gedragen worden (krijg het niet eens om mijn pols…), maar ik wil het op zijn minst werkend hebben.
@VmaxNL : hoe ga je het prellen tegen? Een slappere veer ken ik, maar als je geen andere veer hebt? Aannemend dat de veer in het uurwerk de juiste is…
Dit uurwerkje zag er nog als nieuw uit, dus ik neem aan dat de veer nog origineel is. Maar als het 352° gaat lopen, moet je iets doen. In dit geval heb ik het anker een klein druppeltje olie gegeven, daarmee ging de amplitude terug naar 320°.
Ik las anders in verschillende topics dat een penanker zo’n herrie maakt dat een timegrapher er geen fatsoenlijk beeld van kan weergeven.
De info kwam van @Scudo en @Vintagewatchstuff toch niet de minste!
Niet iedere penanker maakt veel lawaai.
De Weishi 1900 kan er beter mee overweg dan de Weishi 1000
Ah……. En laat ik de 1900 hebben. Kreeg van @basvg al een compliment dat ik überhaupt al beeld weer te toveren op de timegrapher met penanker uurwerken. Goed gereedschap is al het halve werk
Ik heb er expres de 1900 voor gekocht.
t"zal er dan nog vanaf hangen welke penanker het is zeker.