Kast openen en uurwerknummer en serienummer nakijken denk ik.
Evt kan je bij omega dan een extract opvragen.
Dan krijg je ongeveer deze info terug:
Kast openen en uurwerknummer en serienummer nakijken denk ik.
Evt kan je bij omega dan een extract opvragen.
Dan krijg je ongeveer deze info terug:
Dankjewel
Mss wel de mooiste dress watch uit die periode.
Voor de Omega liefhebbers nog enkele Seamaster afbeeldingen uit een late 50’s / early 60’s catalogus.
Hier een Claudex uit, denk ik, begin jaren '60.
Ik heb me suf gegoogeld, maar er is eigenlijk niets over dit merk te vinden, zelfs Mikrolisk geeft geen sjoege.
Ze worden wel af en toe aangeboden op Catawiki (niet dit model), maar ook daar wordt ik niets wijzer over de herkomst.
Er zit een ETA 1080 hand opgewonden uurwerk in.
De tand des tijds heeft helaas de wijzerplaat wat aangetast en de lume uit de minutenwijzer is verdwenen, maar verder vind ik het horloge nog erg aantrekkelijk met zijn rose gold plated kast, de gewafelde dial en de losse ring met indexen. Ondanks de leeftijd loopt het horloge nog steeds redelijk mooi op tijd ( ca. 2 min. per dag). Een servicebeurt zou zinnig zijn als ik het regelmatig droeg, maar dit is meer een exemplaar voor de verzameling dus die onderhoudsbeurt stel ik nog maar even uit.
Nog een aantal dress watches uit de 60’s. Voor de overzichtelijkheid gegroepeerd per drie.
Lip, J.W.Benson, Fortis
Tissot, Favre-Leuba, Avia
Gruen, Enicar, Omicron
Waltham, Titoni, Cortebert
Mooie collectie! Leuke vintage merken en nog steeds zeer draagbaar, zo te zien.
Dank je . Op zich wel draagbaar, ware het niet dat ik het formaat van ca 35mm toch echt te klein vind. Dus verder dan de horlogebox komen ze niet
.
Hieronder nog wat spul uit mijn jaren '60 collectie. Ik bewaar ze gewoon in theedozen van de Xenos, op zwart fluwelen kussentjes die mijn lieve Mevrouw Lexaf voor ze maakt. Ik draag ze ook niet vaak, zeg maar bijna nooit, om dezelfde reden (beetje klein), maar ze zijn zo leuk en zo mooi om te verzamelen!
V.l.n.r en v.b.n.o.
Meister Anker met Parrenin 60 - Monté met Peseux 7040 - Marti met AS 1950/51
Edox Alfetta met FE 140 - Indus met ETA 2772 - Surtec met ETA 2370
Mouvex met ETA 2452 - Kienzle met FE 140-C - Pirofa met Cupillard/FE 233-66