Same
Zullen we deze in Rolex-only smijten?
Mooie horloges allemaal!
Ik zie hier horloges die ik gehad heb, maar er is nog geen enkel horloge geweest dat mij echt bevredigde (als je wilt mag je grapjes maken). Ik denk dat ik @JPM gelijk moet geven, waarschijnlijk niet mijn hobby. Ik geniet er wel heel erg van al meer dan 30 jaar. Maar nog nooit rust gevonden.
Dus kan wel dit posten, maar dat is dus onzin:
Dus als iemand de juiste therapie weet, hou ik mij aanbevolen.
Ik niet want ik heb voor elke gelegenheid een horloge .
Ik heb dus precies hetzelfde, ik waardeer elk horloge in mijn bezit maar vind nooit die rust. Eigenlijk kontinu aan het zoeken naar de volgende aankoop
Wel een heel lekker dikkertje!
fair point maar ik liet de mijne alleen maar zien omdat een Rolex de hobby NIET heeft gekild
Beetje pijnlijk… maar dat herken ik wel.
Af en toe denk ik, ik mieter de hele zooi eruit en hou er gewoon één over. Kijken of dat rust geeft.
Ik kan heel moeilijk iets verkopen, dus het word langzaam beetje veel😇
Ik dacht even dat er stond
Moest meteen aan zoiets denken.
Maareh, sorry.
Nee, ik heb nog geen.
Wel een paar
(mooi woord, trouwens! )
Ik grijp in praktijk bijna altijd naar een van m’n Squales. En dan nog het meest naar deze.
Geen heel exclusief of kostbaar horloge, dus. Maar op de een of andere manier doet ie 't gewoon voor me en kan ie ook nog 'ns alles wat ie moet kunnen.
Maar ik heb (helaas) nog niet het gevoel dat het klaar is. Misschien ooit…
Daar zou ik voor tekenen
Dit is wel jouw hobby maar jij hebt een ogenschijnlijk instant gratification verslaving wat de hobby lastig maakt om langere termijn van te genieten (net als half HF overigens)
(Op basis van een aantal van je eigen uitspraken en het met impuls willen verkopen van je mx5 .)
Ik denk dat veel mensen daar last van hebben tot ze inderdaad genoeg geprobeerd hebben, genoeg erop verloren hebben en inzien dat het allemaal geen zak uit maakt en dat de chase dopamine ook doorzichtig wordt .
Je gaat m wel vinden op den duur!
Geen hobby killer, maar wel erg lekker!
Is een hobbykiller hetzelfde als een grail?
Dat is een hele dikke! lekkere foto ook overigens
Dit is met recht een hobbykiller te noemen inderdaad. Prachtig exemplaar.
Nee, de daydate was bijvoorbeeld een grail maar geen hobby killer
In mijn beleving hoeft dat het niet te zijn.
Ik vond de tudor pelagos 39 zo goed, dat ik niets anders meer droeg ondanks dat het helemaal geen grail voor mij is/was.
Draaggemak, goede lume en lichtgewicht maakten hem super als daily, maar niet de top van mijn wensenlijst
“Geen horloge zo leuk als de hobby zelf”
-Aristoteles
Grieks filosoof (384 v. Chr. - 322 v. Chr.)