Toon je hobbykiller

In dat geval bestaat de ‘hobbykiller’ voor mij niet. Er is altijd iets te leren, te ontdekken en te ervaren. Of je nou van modern of vintage houdt. Zelfs als er langere tijd hetzelfde stuk om je pols zit.

Maar to each his own.

2 likes

Ik heb toch echt het idee dat ik voorlopig klaar ben. Al bekruipt mij het gevoel dat er volgend jaar nog een squale bij komt.

Ik draag hem wel steeds meer maar …

8 likes

Mooie fotos :100: sowieso de mooiste moderne Rolex duiker :ok_hand:

1 like

Haha. Misschien is dat wel de definitie van hobbykiller :joy:

2 likes

Dank u wel voor deze herkenbare analyse :joy:
Ja die mx5 spande wel de kroon. :joy:
Maar zo zijn er ook een paar horloges gesneuveld en een aantal motoren :face_with_peeking_eye::face_with_peeking_eye::face_with_peeking_eye:

1 like

Een hobbykiller is toch vaak onverwacht, waar een grailwatch van te voren bekend is.

Voorbeeld. Citizen Tsuyosa:

Het is mijn dagelijkse horloge geworden, terwijl ik het in eerste instantie gekocht had vanwege de hype die er omheen hing. Ik wilde weleens weten wat er waar was van de lof alom. Simpelweg het allerbeste wat je in dat budget kunt kopen, helemaal als je 55% korting gekregen hebt! (Ik zal de partijen hier niet vermelden, maar we kennen allemaal de actie die voor velen van ons de collectie uitgebreid heeft).

10 likes

Deze rakker. Onverwacht gekocht na 5 Seiko’s, enige die ik nog draag. Ik wil er in de toekomst nog een Datejust 36 aan toevoegen en dan ben ik uitgespeeld. Heerlijk gevoel.

Het was niet eens een Grail, meer een impulsaankoop. Wilde eigenlijk de BB58.

Wellicht dat een volgouden Daydate of rosegouden Speedmaster deze combinatie nog zou kunnen verstoten, maar ik zie het in dit leven niet gebeuren dat ik dat geld vastleg in een horloge.

13 likes

Sinds ik de old Chronomat heb ,moesten al een paar horloges het veld moeten ruimen.
En draag niks anders meer geniet er elke dag van.
En mocht ik een ander horloge dragen dan na ongeveer 2 uur gaat hij weer om de pols,want dan krijg ik heimwee :grin::grin:.

14 likes

Uiteindelijk wilde ik toch wat minder expliciete horloges in de collectie. Zeker in de kringen waarin ik werk, worden bekende duurdere horloges niet begrepen. Terwijl een exclusieve Grand Seiko geen probleem is. Dus uiteindelijk waren de DDs geen hobbykillers.

2 likes

De verwantschap en overeenkomsten zijn groter dan je misschien op het eerste gezicht zou denken.

1 like

Wat een prachtig mooie ‘Manx’ Rolex DayDate @SalvatoreB :+1::heart_eyes::sunglasses:

Geen wonder dat dit mooie exemplaar van Rolex jouw hobbykiller aka jouw holy grail is.

Hobby klaar, maar hopelijk niet jouw aanwezigheid hier op het horlogeforum ‘klaar.’ :wink::+1::sunglasses::heart: (hoeft écht niet, hoor)

1 like

Dank je wel! En nee hoor, ik blijf hier nog wel even :grin:

1 like

Prachtig!! Welke referentie is dit nou?

Hier mag ik de mijne ook showen, gekocht in het blauwe gedeelte omdat ik hem leuk vond.
Maar blijkt gewoon het ideale horloge voor mij te zijn.
Of dit zo blijft durf ik niet te zeggen, maar voor nu…

16 likes

De e-commerce: 03.3200.3600/34.C869

1 like

Dit zal mijn hobbykiller zijn…

Maar gelukig gaat het al 24 jaar goed…

16 likes

Nu is dat vooral deze

met nog wat gerommel in de marge ernaast.

Met het weglaten van deze marges en deze ernaast zou het klaar zijn, maar zover ben ik nog niet…

20 likes

Want je hebt haar nodig om je hobby te bekostigen?

4 likes

Ik heb net als veel anderen aardig wat horloges ge- en verkocht. Maar sinds de komst van de Breitling Superocean vorig jaar is het veel rustiger geworden, ik heb niets meer gekocht tot ik een paar maanden terug er nog een mooi horloge naast kon kopen en ben het onrustige gevoel kwijt (waarmee ik nooit iets uitsluit);-). Dus de hobby is veranderd, maar niet ‘om zeep’ geholpen.

2 likes