Maar als niemand nieuw koopt, kunnen wij geen vintage kopen
Tegen de tijd, dat de nieuwe horloges vintage zijn, zijn er veel van ons van ons er niet meer…
Maar je hebt wel een punt.
Ik heb gisteren nog eens Ruhla onderhande genomen waarbij vóór en na wel heel veel verschil maakt.
Uiteraard niet alleen cosmetisch aangepakt, maar het uurwerk uit elkaar gehad, schoongemaakt en weer gemonteerd. De plexi heb ik flink moeten schuren want de beschadigingen zaten echt diep. Nu zul je misschien denken…maar Peter zet er dan toch gewoon een nieuwe in maar deze plexi is extra hoog en bij een nieuwe die ik heb liggen loopt de secondewijzer dan aan .
Enfin, hier zijn de vóór en na foto’s. Zoek de verschillen.
Dat is gewoon een ander horloge
Van een prul in een bak naar een prachtig slijvol ding.
Hier gisteravond een horloge afgemaakt. Gaat om een erfenis. Mensen willen het doorgeven aan hun zoon zodat hij het horloge van opa kan dragen.
Kwam in een zakje in een oud zakmes doosje.
Een Citizen Automaat uit 1975.
Service gegeven, kast en band schoongemaakt (opa was schilder en het ding had een bonte verzameling aan verf). Nieuw glaasje erop en klaar.
Kussentje in het doosje en vanavond gaat hij weer terug.
Precies dat dus!
Van dit:
Naar dit:
Naar dit:
Helaas had en heeft het horloge een probleem met de minutenteller, de gaten in de platine en brug lijken niet in lijn te liggen, waarschijnlijk heeft hij dus nooit goed gewerkt
Maar goed, wat leuk om weer eens een ander chrono uurwerk te doen welke ik nog niet eerder gedaan heb. Hopelijk heeft de volgende Valjoux 7733 geen verassingen, maar die komt wel ergens volgende week ofzo.
Wel heeeeel errrrruuuugggg mooi geworden!!
Wat een prachtig resultaat, erg leuke chrono
He Tim…
Dat heb je goed gedaan hoor! Je eerste valjoux is altijd een overwinning. Als je het caliber door hebt, is het een goed gebouwd logisch uurwerk!
Een chrono drukker is ook een uitdaging. Ik heb er eens eentje gefixeerd met een stukje veer uit een springbar… Met vintage is het altijd een beetje beunen, proberen en een beetje Picobello bv…
Ik heb er gewoon 2 nieuwe pushers opgezet
Dat kan ook. Waar heb je die besteld?
Vd Gevel, zijn rond de €15,- ex per stuk geloof ik.
Vanavond een gaatje gevonden om deze ‘allsport’ af te maken. Eerste rikketik projectje is dus eindelijk af. Het was een FHF70 uurwerk waar veel te veel aan kapot was. Was wel een leuk projectje om hem weer werkend te krijgen. Ik had een set van 3 donors besteld om hem weer tot leven te wekken en dat was zelfs nog is goed puzzelen om het allemaal goed werkend te krijgen. Heel de veerton arbre gaten waren uitgekoterd dus ik heb die zo goed mogelijk dicht getrommel, net als de veerton brug en basisplatine. De deksel van de ton, veerton brug en palveer heb ik van de donors moeten stelen. De veer die hierin zat was bij het eind afgebroken en heb ik maar warm gestookt en omgebogen. Daarna op de TG gelegd en dat ding had een veel te hoge amplitude. Geen meting was mogelijk door het constant prellen. Veel te sterke veer zat er dus in, verklaart wel waarom alles helemaal uitgesleten was. Er zat in 1 van die donors nog een oude veer dus die heb ik erin gestopt. Gelukkig nu wel een acceptabele amplitude, op een later moment maar even afregelen als die wat ingelopen is. Apart klokje, ik vind het nog wel iets hebben.
Tjonge, kraakhelder en mooi uurwerk. Ziet er mooi uit
Ik vind het uurwerk ook heel nice. Vooral de bruggen hebben een mooie finish.
Wel een vette afwerking die van jou. Ik vond hem eigenlijk ook heel gemoedelijk in elkaar vallen.
Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Discussie voortzetten in Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 2).