Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Knap! Veel draagplezier ermee!

1 like

Respect Tim, dat is weer een pareltje :+1:

1 like

Thanks mannen!

1 like

Mooi resultaat, veel zweten en pielen, wat onzichtbaar is nadat het klaar is.
Goed resultaat…

1 like

Eer van je werk! :+1:

1 like

Prachtig hoor Tim, mooi gedaan, en van die zak horloges daar zit best leuk spul tussen, en zo niet dan goed voor onderdelen.

2 likes

Klopt! Heb alle penankers gedoneerd, een paar quartzen ook, de Lasita en Livarno moeten nog opgeknapt worden en de rest gaat de onderdelenbak in of terug op MP.

1 like

Mooi resultaat Tim. Het mag dan misschien niet jouw stijl van horloge zijn, maar het is toch een erg leuke Prisma hoor.

2 likes

Deze week in de avonduren ook nog 2 dameshorloges gedaan, wat een gepriegel is dat toch, om eerlijk te zijn doe ik deze helemaal met de hand omdat me de Elma wat te grof lijkt.

De eerste is een Foresta met een Förster 300 erin, helaas een gebroken balansas en opwindas:

Gezien de schade besloten om het uurwerk te vervangen door een Felsa 4062 (exact hetzelfde), die dus ook nog een beurtje gegeven:

En een Technos die ik een tijdje geleden gekocht had, liep helemaal niet, maar was gewoon vies.
Tevens een nieuw glaasje en mijn vriendin is weer blij :partying_face:

Grappig zo die raderen op een rijtje:

Gelukkig heb ik nog maar iets van 4-5 damesmodelletjes in de bak liggen, is toch wel gepruts hoor…

17 likes

Knap priegelwerk. Wat heeft die Foresta een grote balans!

1 like

Ja omdat het uurwerk zo klein is neemt hij zowat de helft van de ruimte in!

Wel irritant bij die FHF 69-21 van de Technos, de tappen van 2 raderen moeten “door” het ankerrad gesmeerd worden omdat de stenen onder het ankerrad liggen, dat was een klusje voor onder de microscoop :sweat:

2 likes

Respect van mij( en ook van m’n echtgenote) . Welke diameters hebben deze?

1 like

Vandaag mijn 2e Seikomatic-R gedaan. Ik had onlangs hetzelfde model al voorzien van nieuwe lumen en meteen het uurwerkje een beurtje gegeven. Vandaag was de andere aan de beurt. Ging lekker vlot, omdat ik nu wel wist, wat ik kon verwachten. Ook de lumen aanbrengen was een fluitje van een cent, ware het niet, dat de urenwijzer me flink wat tijd kostte, door kwijt te raken…
Maar het 8305 uurwerkje loopt nu weer als een trein (280° amplitude), wat voor een uurwerkje van 57 jaar oud zeker niet slecht is, en zeker niet voor een Seiko, die toch altijd al een wat lagere amplitude heeft.
Maar de lumen zijn weer fantastisch gelukt, vooral omdat je ze overdag gewoon niet ziet. Deze heb ik wel in de originele groene kleur gedaan, is zeker zo mooi als de andere. Maar ik vind de wijzerplaat van deze mooier (oliegrijs).

En nu de lumen hersteld zijn, mag de zilveren waarschijnlijk wel weg.

21 likes

Thanks! Ongeveer dezelfde maat als die Pontiac van je vrouw.

1 like

Super gave Seiko’s Patrick! Kudo’s voor het opknappen :+1:

Deze laatst op Vinted gevonden. Vinted begint mijn online grabbelton te worden.
Een grappig Ronda 1135-21 uurwerk waar het keyless systeem wat lanceerfanatiek is. Leuk is de quickset als je de tijd terug draait.

Goede schoonmaak en een glaasje uit de voorraad.

25 likes

Dat ken ik van een Sicura, die ik heb. Daar moet je ook de tijd terugdraaien om de datum te verzetten. Ik vind het wat omslachtig…

1 like

Nice one!!
Die Inca veertjes terugplaatsen is een pain in the ***! Respect!

1 like

Fantastisch hoe de wijzers in het donker uitlichten!
Geniet ervan

Jongens (en meisjes)

De zondagochtend weer eens leuk besteed aan het reanimeren van een oudje. Als je straks de foto’s ziet, denk je dat zijn nog foto’s van voor de operatie, maar nee… cosmetische chirurgie ging niet samen met het tot leven wekken van deze ouwe taaie rakker.

Het gaat om een (bijna vanzelfsprekend) Pontiac, maar dan volgens mij om een vooroorlogse uitgave. Een leuke (kleine 30x 25.6mm) rectangular kastje met heeel veeeel DNA en groen op de achterzijde. Grappig detail is dat het een scharnierend kastje is met vaste pins.

Caliber kan ik niet thuisbrengen, er staat 105 onder de balans zonder antichoc. Verder staan er inscripties in de kast die terug gaan naar 21-4-1941… onderhoud … aangekocht voor WO2.

Alles uit elkaar, heerlijk simpel caliber en alles in de Elma, olie hier en daar en ook de balans los om de deksteen een druppie te kunnen geven.

Maar foto’s speak louder then words…

Mocht iemand van jullie een glaasje over hebben wat past…graag, want dit exemplaar moet eigenlijk vervangen worden…

16 likes