Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Wauw. Respect!

2 likes

dankjewel :slight_smile:

Wij houden wel van vierkant, jij ook denk ik als ik je reactie lees

dat is op een ietwat onconventionele wijze geweest. De kast was verchroomd, nu zag ik omdat ie zo afgesleten was dat dat chroom op staal was. Dus ik dacht schuur de chroom er af, vol goede moed een uur zitten schuren en er was amper wat af. Ik had nog aan het schuren geweest als ik met de schuurspons voort had gedaan, toen dacht ik “och weet je wat pak de dremel met een schuurschijfje” Dat is risicovol maar in dit geval goed afgelopen. met de dremel was het op een een kwartier gebeurd en dan snel even tegen de molen gehouden voor de bling. Maar dus de dremel of ik dat ga doen als er op een dag longines op staat, dat betwijfel ik, is echt risicovol voor happen en uitschuivers.

3 likes

ja hoor want eigenlijk stond ik er echt mee klaar bij de ijzerbak. Maar die plaat en vierkant, dus toch maar aan begonnen en nu heel blij dat ik er aan begonnen ben.

is gebeurd, seves de blauwe ineen steken. Hier ligt een sneeuwtapijt, dus winkelen zit er niet in, kuisen is juist gebeurd, eten zit in de vrieskist, dus tijd voor de blauwe weer ineen te steken.

veel oefenen, veel kapot maken (heb ik ook gedaan in den beginnen pakweg 15 jaar geleden), veel lezen ook.

3 likes

ja idd, ik ben aan het nadenken of ik het terug kan herstellen met het mini diamantplaatje. Ga er zodadelijk mijn gedacht over laten gaan of ik het laat zitten zoals het nu is of toch nog poog de vlakjes terug te zetten.

2 likes

Glaasje moet nog vervangen worden, maar het tikt weer netjes.

Balanswiel en spiraal van een donor moeten pakken.

Schoonmaak was wel nodig!

18 likes

Petje af, mooi resultaat :+1:.
Sowieso, wat jullie allemaal doen met uurwerken? Leuk om te zien. Top!

2 likes

Kwam die uit de frietpan? :rofl:

5 likes

Dit was gisteravond. Heeft ook in de ossewit gelegen :grimacing:.
Even zien of Elma hier raad mee weet…

7 likes

Dat mag je wel zeggen ja, dat ziet er niet uit, het is wat Tim schrijft, komt die uit de frietpan, grillig.

Hier nog een uit de frietpan,

3 likes

Dat zijn in principe mijn favoriete uurwerken :innocent: echt eer van je werk. En wat vet is, roest niet.

5 likes

:joy:

Klinkt als mijn grootvader zaliger die van zijn 14de tot zijn 87ste zware roltabak zonder filter rookte. “Gerookt vlees bederft niet”. :grin:

4 likes

het blauwe horlogetje van de rommelmarkt loopt weer. Blauw blauw blauw we love blauw. de blauwe kleur is ook de enige reden dat ie meegekomen is. Hij liep niet. Zit een FEF 190 in. Veer vervangen, spiraal gericht, wijzerspanning aangepast, beat error aangepast, kroon vervangen, glas vervangen, bandje aan gezet. in principe moet er nog een zwaartepunt uit de balansband gehaald worden, alleen zag ik een miniscuul kleine misvorming op 1 van de tappen, dwz dat ik hem niet meer kan afwegen op de balanswaag en dus heeft het geen zin nu naar het zwaartepunt te zoeken. Heb een zoekopdracht voor een balans compleet staan. Kom ik die op een dag tegen dan vervang ik ineens de balans compleet.

Dus dit niet lopende ding

blauwe van de rommelmarkt

is nu dit geworden

de vlakjes op de lugs heb ik toch gepoogd terug te zetten.
beat error heb ik foto’s van genomen, dit is hoe het was

dit is de beat error zoals ie nu is

loopt niet zoals een nieuwe, maar al bij al valt het mee en morgen zullen we dan zien hoe groot de positionele afwijking wanneer gedragen exact is. ik schat in dat we een afwijking van een minuut tot anderhalve minuut gaan hebben per 24 uur.

Die oudjes vinden wij echt charmant. Zowel deze als de edox, dat zijn geen grote merken en toch is daar iemand fier op geweest, blij mee geweest, daarom heeft het hier ook nooit uitgemaakt wat er op de plaat staat. Alle horloges, bekend - onbekend - duur - goedkoop - … zijn ooit geliefd geweest en net die onbekende goedkope die in principe niemand hebben wil - want laten we wel wezen de meesten lopen toch te zoeken naar omega / rolex / longines / patek / … - vinden wij daarom zo leuk en daarom steken we er tijd in. Hier staan 3 displays vol rommelmarkthorloges en beiden staan we er bij momenten echt gewoon naar te kijken vol bewondering.

33 likes

:heart:

clapping-leonardo-dicaprio

5 likes

Mooi statement. Kan ik me wel in vinden.

Mooie karaktervolle wijzerplaat, deze. Zeker dat blauw heeft wel wat.

6 likes

Mooie redding - zo goed dat er nog geduld bestaat :ok_hand: , en niet altijd de potentiële waarde de route bepaalt. Proficiat met deze beauty

2 likes

Ach dit is toch een super leuk blauw snoepje!
Deze verdiende het echt om gered te worden :+1:

3 likes

Heerlijk om te lezen en vooralnje kunde te kunnen ziennin de plaatjes

2 likes

Normaal vind ik deze Lapanouse uurwerken “eng” zoals de Umf uurwerken, maar deze 153 heeft zomaar 15 steentjes dus kom maar op!

De ramenlapper was al tijden niet meer langs geweest…

Zonde want het “interieur” mag er zijn

De interieurverzorger had het redelijk netjes gehouden, maar kon niet voorkomen dat de kroon niet netjes de voeten had geveegd.

Ik geloof dat ik hem, met wat gepiel aan de balans, binnen de minuut per dag heb. Beat error niets mee gedaan en tussen de 2.4 en 3.0 gelaten. Ook niet gekeken of het redelijkerwijs aan te passen is.

Al een ander bandje besteld, maar voor mijn eerste roskopf uurwerk (denk ik) ben ik niet ontevreden (als die geen verrassingen geeft).

31 likes

Cool ding!

2 likes

Prachtig geworden !

Groen staat 'm wel erg goed, vind ik.