Mijn complimenten
Zo, dat is een strakke. Mooi, die rode seconde .
Mooi horloge! Nog gekke dingen tegengekomen?
Alleen een versleten kroon en veel vuiligheid. Dit AS uurwerk heeft nog een prima knelling voor de tijdverzet.
Meestal is de slipkoppeling versleten, maar deze niet en onder het glas kwam een perfecte wijzerplaat tevoorschijn.
Ik was van plan om hem van de hand te doen, maar het ziet er wel blits uit…
Wat zit erin een AS 1950 ofzo?
Inderdaad 1950/51
Mooi uurwerkje is dat, lopen goed en zijn strak af te stellen
In de categorie “goh geen idee bij welke zwikkie deze zat, maar hij is leuk”
Deze Eppo heeft een Otero 144 uurwerk van ongeveer een halve eeuw oud.
De tiretteveer is wel geknapt, maar door het “vul juiste naam van mechanische in” en de tube/kroon combi, blijft die eigenlijk ook redelijk in tijdverzet staan.
Een nieuwe veer was nodig omdat die bij het uit de ton halen bij de haak knapte. Gelukkig had ik die op voorraad.
Zonder problemen in elkaar kunnen zetten en mag niet klagen in de 3 basisposities:
Glaasje was nog te redden met schuur en polijstkunsten dus dat is altijd fijn.
Vond deze paarse hagedis er wel leuk op passen en morgen maar eens voor het eerst uitlaten.
Super leuk horloge Bram! Echt heel stijlvol
Ja, erg fraai! Proficiat!
Mooi resultaat. Knapte de veer aan het einde of aan de arbre?
Als de veer aan het einde knapte, repareer ik hem meestal.
Afgebroken stukje bewaren, uiteinde verhitten, ombuigen, verhitten en laten schrikken.
Veer plaatsen, afgebroken stukje in het haakje klemmen en klaar is je reparatie…
Dat zie ik ook wel eens bij oude Sovjets. Maar had begin de maand een flinke hoop veren in een partij overgenomen dus vond het ook leuk om daarvan 1 te kunnen pakken. Bewijst waarom partijen opkopen toch best handig kan zijn.
Ik deed het ook zo wel eens maar schrikken dan weer niet!
waar scoort iedereen die partijen hier toch?
Ik heb die van mij samengesprokkeld uit 2dehands, marktplaats en Kleinanzeigen (vooral die laatste, grotere visvijver). Nu recent ook lokaal in CZ maar zeldzamer. Meestal in één koop met een hele hoop spul dat je niet nodig hebt, dat je dan weer zelf verkoopt, etc etc
Wat is zo de gangbare prijs per glaasje in een lot dan?
Ik heb nu een relatief groot lot onderweg voor - geschat, want precieze aantal glazen is niet duidelijk - wellicht ergens tussen de 60 en 80 cent per glas. Zit ook saffier tussen, had ik op de foto’s gemerkt. Ik heb al loten gehad voor ruim minder dan 50 cent per stuk
Gisteren deze DELCONA maar eens een beurtje en schoonheidsbehandeling gegeven.
Hij liep maar daarmee was ook alles gezegd.
Ongelofelijk wat reinigen en smeren doen kan.
Glaasje gepolijst, kast gereinigd en het durowe 7420 werkjes voorzien van verse olie.
Natuurlijk kom je dan weer dingen tegen die je liever niet tegenkomt. Het overkomt me voor de eerste keer maar toch.
De schroefkop van het kroonrad brak af maar gelukkig kreeg ik de schroef nog uit gepriegeld tonkloof geprutst.
En had ik nog een ander passende linsdraaiende schroef.
Hij kan er weer een paar jaar tegen.
Voor :
NA :
Durowe heeft leuke uurwerken. En dat is een schitterend resultaat!