Deze weerbarstige Vostok doet het ook weer, man wat een bak ellende was dit, maargoed een gegeven paard mag je niet in de bek kijken…
Het begon dus met deze verweerde Vostok die een collega op MP had gekocht in een lotje, hij vond hem helemaal niks, dus kreeg ik hem:
Barstje in het glas en de amplitude was magertjes, veel verloop tussen de verschillende standen, het tijdverzet ging wat stroef op bepaalde tijd, uit elkaar met die hap!
Vervolgens kwam er dus wel het een en ander aan ellende boven…
3 afgebroken veren bij voorbeeld:
@Bram27 was zo vriendelijk om mij voor een zeer zacht prijsje een donor uurwerkje op te sturen, daar heb ik de tiretteveer en opwindveer van kunnen gebruiken.
Toen wilde ik de balans terugzetten om het zaakje in de schoonmaakmachine te stoppen en wat zie ik daar…??? Een gebroken middenradsteen…
Gelukkig had ik nog een donorplatine liggen van Bram, maar deze was zonder datum, dus heb ik de steen overgezet.
Even een korte sanitycheck of de tandwielen dezelfde maar hebben:
Check! En persen maar.
Toen lekker een rondje in de Elma:
En bij de inspectie van de schone onderdelen kwam de reden van het zware tijdverzet naar voren, een gebogen tand op het datumwiel:
Die zat natuurlijk niet op de donor, maar Bram was zo vriendelijk om deze alsnog op te sturen 
Nu zul je vast wel denken, hier kan echt niets meer aan kapot, maar niets is minder waar 
Toen hij eenmaal liep vond ik dat de balansspiraal toch wel wat bewoog en ja hoor, regelsleutelpinnetje weg 
Dit verklaarde in ieder geval de grote verschillen in horizontale en verticale positie.
Die kon ik gelukkig wel van de sloper halen, maar de pitonhouder en brug ware anders, dus dan maar gewoon onderdelen wisselen:
Tevens de spiraal nog wat gefatsoeneerd (niet 100%, maar toch beter)
Zooitje weer in elkaargezet, hij loopt!!! Maar bij het vastschroeven van de brug viel hij telkens stil. Hier ben ik eerlijk gezegd toch wel langer mee bezig geweest dan dat ik graag zou willen toegeven 
Maar het is als volgt, tussendoor heb ik mijn schroevendraaiers nog geslepen en blijkbaar heb ik bij het lospreuteren van de brug een krasje gemaakt onder de brug op de platine (tsja net geslepen…) hierdoor kwam de brug heeeel lichtjes naar voren toe en kneep hij de balansas klem tussen de dekstenen. Het mag vanzelfsprekend zijn dat de balans dus al niet heel veel hoogtelucht had. Nouja krasje vlak gemaak, 2 pukkeltjes gezet aan de voorkant om de balans net even wat lucht te geven, nieuw glaasje erop en hij is eeeeeeiiiindelijk klaar 
Vandaag maar eens lekker een dagje proefdragen