Mooi werk Tim en leuk horloge!
Wauw!! Kan niks anders zeggen dan Respect!
Wat een ongelofelijke uitdaging was dat.
Wel een mooie patina op de wijzerplaat.
Ik kijk alweer uit naar je volgende (voor mij leer) project.
“The long and winding road”
Poeh, respect voor je doorzettingsvermogen…
Dáárom heb ik dus meerdere ‘zwakke’ Russische polswarmers liggen die voor herstel steevast afgewezen worden door verschillende pro’s
Eer van je werk Tim, netjes gedaan. Is het wel waard.
Mooi opgelost met twee pukkeltjes maar zat er, toen je het demonteerde, geen latoen messing tussen de balanscock? Dat verklaart misschien het gebrek aan “lucht”?
Voor mij ook nog steeds een leerproces hoor, ben pas een jaar bezig
Nee en bij de sloper ook niet.
bestaan er alternatieven voor zo’n JKA feintaster?
Gewoon een meetklokje en een klein aambeeldje oid?
Uit nieuwsgierigheid, heb je die juwelen liggen of haal je die uit slopers uit? En indien het eerste, waar koop je die?
Ik denk dat het hetzelfde doet als een micrometer (?)
Klopt, maar dat is kak want die draait… heb er ook verschillende.
Kwam uit een sloper, heb wel een stenenset, maar niet in deze diameter.
Soms heb je ook horloges die dit topic niet halen. Kreeg deze Seiko doorgeschoven via m’n schoonvader, of ik die repareren kon. Na een grondige inspectie (lees: hele ding uit elkaar gehaald) bleek ik voor pak hem beet 200 Euro aan onderdelen nodig te hebben… Dat was de eigenaar teveel van het goede dus geen groen licht. Niet levend gemaakt dus; is dood; blijft dood.
Wat voor uurwerkje zit erin? Misschien heb ik wat liggen…
6119C. Maar problemen zitten niet alleen in het uurwerk; ook glas, pakking, kroon, speciale stift, bediening van de inner bezel, etc. En alles is duur
Laat ik daarvoor net de perfecte donor hebben liggen, een Seiko 6119-6020 met beschadigde wijzerplaat en zonder buitenbezel.
Lazarus?
Je appte over Evita.
Jazeker! Daar zijn er meer van.
Ebay:
Catawiki:
Ook al bekend op het Forum:
Nov '23
Dec. '23
Evita was dus niet alleen politiek actief maar ook… jawel Radio Actief!
En dan nu dus deze op marktplaats…
Ik had wel het idee dat de Evita horloges nu niet bepaald voor het opscheppen lagen, maar het leuke exemplaar dat ik van jou kreeg kan natuurlijk niet uniek zijn. Dat er binnen korte tijd zoveel exemplaren van dit toch behoorlijk exotische merk opduiken; MP, die van jou , die van Marcspot op HF + 1 op de Baai en 2 op Catawiki is best wel bijzonder, dat is waar.
Wel een mooi ding, deze die jij appte; d.w.z. de wijzerplaat…
Maar voor die prijs? Kom nou! En dan moet je 'm nog zelf komen afhalen ook… Ik heb even gekeken naar het aanbod van MP verkoper. Gaat 'm niet worden…
Ter aanvulling:
Dit is ook nog een aardige als het om het zoeken naar Evita horloges gaat. Op Ebay:
Evita Watches | eBay
Deze verkoper wist denk ik niet zo goed hoe laat het is… even goed op het plaatje kijken… Ik dacht al, waar ken ik die doos toch van? Het ding heet in zijn beschrijving trouwens ineens een ‘Evicta’ …
Dyslexie is ook een gave.
En dat voor die prijs! (Jawel, die hebben als huisstijl kleur óók knalgeel)
Nee hoor, deze gaat terug het graf in.