Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Dankjewel Lex - maar wel weer zo’n typisch gevalletje te mooi om te dragen :grimacing:

1 like

En dan vergeet je nog het taps toelopende datumvenster! :grinning:

2 likes

Dat zou pas echt zonde zijn…

1 like

Klopt! Check!

Om 'm niet te dragen bedoel je? Ja zeker!
@domega: slinger dat ding om de pols en zorg dat je niet van je fiets valt, dan ben je dubbel gelukkig…
:joy: :innocent: :stuck_out_tongue_winking_eye: :face_with_spiral_eyes:

2 likes

Zo mooi hè, zwarte wijzerplaat!!
Zekers een heel mooi horloge!!

3 likes

En een lange letter! Check!:grin:

2 likes

Wat ik ervan begrepen heb: bezel, wijzers en wijzerplaat zijn niet origineel. Ik ga deze 6309 weer in originele staat terug brengen. Graag advies waar ik de juiste onderdelen hiervoor kan kopen en/of overnemen van iemand van het forum?
Dank!!

10 likes

@Beavis weet heel veel :innocent:

2 likes

Vandaag deze Wingo met aangepast Amida 718 uurwerk afgerond. De dag van de week is vervangen voor een 24 uurs aanduiding. De datum werkte niet en er was wel meer mee gerommeld. Amplitude krijg ik niet naar wens, maar vermoed dat die wel binnen een minuut per dag blijft. De kast opnieuw vernikkeld, maar die zou nog een keer opnieuw moeten, want ik had nog niet alle juiste middelen. Als dat binnen is kan ik hem ook nog verchromen.

Voor nu niet ontevreden.

21 likes

Knap! Wat voor toestel/setup/middelen gebruik je daarvoor? Ook al zitten naar kijken maar er zit nogal verschil op qua prijs en complexiteit.

3 likes

Moet nog een keer.

7 likes

Als ik er wat meer ervaring mee heb zal ik een verslag van doen.

7 likes

Heel graag, daar heb ik ook wel oren naar.
Verchromen is wel gevaarlijker ivm vrijkomende dampen.

Volgende stap… vergulden…

2 likes

Zeker alleen nog niet het juiste elektrolyt gevonden.

3 likes

Dat ligt eraan, hoe origineel je het wilt hebben. Gaat je waarschijnlijk meer kosten, dan een compleet horloge. Hier is alles fout aan. De kast is gepolijst, de bezel imitatie, wijzerplaat (imitatie) van een 6105, met bijbehorende wijzers. Gewoon dragen en op zoek gaan naar een goede 6309.

2 likes

Dag Patrick,
Wellicht heb je gelijk. Ik heb hem voor een scherpe prijs kunnen aanschaffen doordat het een mod model was, vermoed ik. Ik ben toch van plan de imitatie rommel eraf te halen en voor originele onderdelen te vervangen.
Het is een fijn horloge. Hij loopt uitstekend met een paar seconden afwijking per dag.
Ik ga hem houden en in ere herstellen.
Toch dank voor je gedachten en die te delen met me.
Fijne avond.
Bram3

2 likes

Prachtig :ok_hand: Welk uurwerk zit er in?

1 like

As 1858

1 like

Vandaag dit snoepje af kunnen maken :smiling_face_with_three_hearts:

Neeeee niet een echt snoepje natuurlijk, heb je al die radium gezien :radioactive:

Gekocht in Zweden als niet lopend met een ogenschijnlijk verknalde spiraal:

Binnenin zit een mooie ETA 1100 die gewoon erg vies was:

En na demagnetisering en schoonmaak bleek de spiraal gewoon goed :partying_face:

Al met al een zeer vlotte service totdat ik het anker erin wilde leggen:

Hmmm ankertapje verdwenen dat is gek, mogelijk
kapot gegaan in de Elma?? Wie zal het zeggen, ff en rondje appen en er kwam snel een anker bovenwater :+1:

Wel was er een “catch” hij werd me aangeboden voor de prijs van een postzegel, maar het was een bouwpakket:

De as moest nog gezet worden, hij lijkt hier gigantisch maar is toch erg klein

Gelukkig ging dit goed en zat het anker snel in elkaar

Eens even goed onder de loep nemen en hé kak, ook een palletsteen er scheef in…

Nouja ff opwarmen en vlak zetten dan maar:

Even proefpassen en hij lijkt nog iets dieper gezet te moeten worden:

Dus even de kloof los en hé GVD weer een gebroken tap :face_with_symbols_over_mouth:

Hij zat dus vast in de steen en bij het loshalen van de kloof brak hij af, lekker dom, maar weer opzoek naar een nieuwe. Gelukkig had vd Gevel hem nog op voorraad, al was het natuurlijk wel meer dan een postzegel :rofl:

Ff het oude anker passen in de kloof met de tap die nog goed was, speling is minimaal maar het moet toch kunnen.

Terug in elkaar gezet, het pijpje van de secondewijzer iets geknepen met mn kleinste pennentang (bedankt voor de tip @Vintagewatchstuff !!) en hij kan lekker om de pols :partying_face:

27 likes

Vandaag, stom genoeg geen fotos gemaakt, deze Enicar Star Jewels weer levend gemaakt.
Gelukkig alleen maar vuil en droog. Nieuw glaasje doet optisch heel erg veel.

Het is cal. Enicar 165 met kogelgelagerde rotor.
Lekker 70’s…oranje secondewijzer ennwitte letters…

Datumsnelverzet door de kroon uit te trekken en weer in te duwen…

19 likes