Hhmmm komt toch wel meer bij kijken dan demonteren, schoonmaken en smeren!!
Petje af voor dit soort klusjes, zeer mooi om te lezen en met de foto’s erbij weer zeer leerzaam.
Hhmmm komt toch wel meer bij kijken dan demonteren, schoonmaken en smeren!!
Petje af voor dit soort klusjes, zeer mooi om te lezen en met de foto’s erbij weer zeer leerzaam.
Mooie fotoreportage en knap werk
Heel tof horloge. Geweldig goeie klus. Mooie duidelijke makrofoto’s.
Bewondering voor je geduld, vaardigheid en vakmanschap.
Eindeloos tapjes afbreken kan ik ook heel goed, al dat andere ga ik dus nooit leren, dat laat ik liever aan wizzards zoals jij over!
Genoten van je verslag. Dank voor het delen.
Ooit zit het mee ooit zit het tegen
Ik ben begonnen met horloges uit de jaren 70, hier was vaak niets mis mee, maar zodra je jaren 50 en ouder gaat doen dan neemt het aantal gebreken rap toe.
Gelukkig is daar dan: Tadaa :
TeeKaaHaa!
Hahaha grapjas
Ik heb nog een stuk of 3-4 gelijksoortige in de opknapbak liggen, ben benieuwd wat ik bij deze tegen ga komen…
alvast wat tapjes bestellen/regelen??
grappentapper…
Nee gewoon een jaartje wachten met die ouwe zut en eerst oefenen op de nieuwerwetse spullen
Ik geloof je. Voor een dame uit 1942 bleek een nieuwe opwindstift (makkie) niet genoeg. Anker leek ok maar… werd gewoon vastgehouden door oude olie. Geen tap. Setting lever spring gebroken. Kunstzinnige veer met roestpuntje.
En ongeveer al mijn horloges zijn van voor 1950… uhh 1930. Beloofd nog wat.
Hahaha exact, jij kan je lol op
Sja… en ze lag al zo’n 10 jaar in een laatje te wachten totdat ik het aandurfde.
Het uurwerk is namelijk best klein…
En ze verdiend het best want met veel liefde gedragen. Vol met horlogemaker krabbels. En er zijn ooit aftermarket robijntjes opgezet.
Linksom of rechtsom, ooit gaat ze weer leven!
Hele charmante kast! Die verdient inderdaad een werkend uurwerk!
Veel succes met de rescue!
Ja, die snap ik! Want dat gaat bij mijzelf ook zo!
Zo lang kan ik niet wachten, dan doet bij mij niks het meer ben ik bang.
Geweldig om te lezen, pet af!
Mooi horloge, toch zijn die damesuurwerkjes ook leuk om te servicen vind ik
Inderdaad! Veel trubbels met die oudjes!
vandaag was de rado spacewing aan de beurt. Bij aankomst werkt ie niet, de kroon kan ook niet bediend worden en het rado logo is van de plaat af gedonderd, verders ziet ie er echt wel smerig uit.
Het ding gedemonteerd: de tige was een en al opgedroogd vet, net als bij de diastar 2 en het ankerrad had een kromme tap. de tige is gepoetst en het ankerrad vervangen
Terwijl ie in de kuismachine zat even het glas en de kast aangepakt
Dan ook ineens de wijzerplaat terug van zijn logo voorzien
alles terug gemonteerd en de kast in gezwierd
eindtiming
en dan het eindresultaat
en nog een paar prentjes om de pols, draag lekker groot met zijn 41 bij 40 mm kast.
Toen ie binnen viel vonden we het een oerlelijk horloge, we vroegen ons af waarom we dat in godsnaam gekocht hadden - de prijs zal er wel voor iets tussen zitten lekker goedkoop en betaalbaar - maar nu ie klaar is, is het toch een erg coole leuke aparte verschijning om de pols en vinden we hem zowaar mooi. en hij zit ook nog lekker ook ondanks de forse kast. Een toppertje dat voor zekers draagtijd zal krijgen in de toekomst.
Rado we love rado