Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Cousins , kost wel zo’n 41 pond denk ik. zijn er beterkoop alternatieven, heb nl oo, interesse!

Bij Pierre van Justtime op de Rikketik voor €10,- per stuk.

2 likes

Nu ik snap hoe je dit gebruikt, zie ik wel het voordeel tov de schroevendraaier. Thanks!

1 like

Moeten we Pierre vast inlichten dat ie groot inslaat voor de eerstvolgende rikketik?

1 like

Ik kan de volgende Rikketik niet… wil iemand dit voor me meenemen?

als iemand naar de rikketik gaat en er eentje zou willen meenemen voor me zou ik zeer erkentelijk zijn-)

1 like

Kan je trouwens niet online bestellen bij justtime?

1 like

Ik heb al gekeken, maar ik weet niet hoe je dit tooltje het beste noemt?
Iemand een nummer of naam?

Nee gewoon mijn foto meesturen en dan snapt hij het wel.

In het engels wel ja-)
hairspring collet tool

1 like

Engels mag niet meer op het forum heb ik begrepen :rofl:

2 likes

:wink:

Dan wordt het een “rechttikkendheidskorrektieapparaatje”
Of iets dergelijks

3 likes

Spiraalrolverdraaigereedschapje :crazy_face:

1 like

Haha, nee, een rechttik hoef je niet te corrigeren :sweat_smile:
Dus een scheeftikcorrector?
:grin:

1 like

Ik heb een mail gestuurd…

1 like

Zal er ook eentje sturen !

Wacht even, ik snap hier even helemaal niets van. Wel moe vergaderd, dat wel. Maar kan iemand even uitleggen waar je dit tooltje gebruikt, wanneer en hoe?

Beat error corrigeer je normaal toch hij de piton? Ik mis iets essentieels denk ik wat ik nog moet krijgen op de opleiding of compleet langs me door is gegaan tijdens de les.

3 likes

Als je de piton kan verplaatsen, dan wel.
Oudere kalibers hebben een vaste piton en dan kan je de BE aanpassen bij de virole.

Toevoeging:
Aangezien het draaien van de virole niet zonder risico is (vaak wordt dit met een schroevendraaier gedaan, waarmee je weinig controle hebt over hoeveel je draait en er zit ook nog een balans spiraal in de weg), is er blijkbaar een tooltje verzonnen(wat ik ook nog niet kende, overigens)

6 likes

Ik ga dit van zijn lang zal zijn leven allemaal nooit zelf doen. Maar wel boeiend om te lezen en volgen en dus toch (ook voor mij): Leerzaam!

:heart_decoration:

5 likes