Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Dat zou inderdaad best zo kunnen zijn.
Je stelt je opmerking in vragende vorm :slightly_smiling_face:. Ik kom op het wereldwijde web zowel verwijzingen naar Cupillard 233 als Cupillard 233-60 tegen, voor dezelfde ébauche.
Ken jij een onverdachte bron die het uiteindelijke oordeel uitspreekt ?

1 like

Klopt helemaal, Tim.
Twee pink pages hieronder. De bovenste is de Cupillard 233, de onderste is de FE 233-60

De bruggen zien er wat anders uit, maar het is in basis het zelfde uurwerk.

2 likes

Dat klopt, ik ben ook geen kenner :rofl:
Had alleen nog geen Cupillard 233-60 gezien vandaar.

Bij deze dan. Ik herinnerde me dat in mijn Herma Calypso ooit zo’n uurwerkje is vervangen. Dit is de Cupillard. Ik herken zowel het logo van Cupillard als de aanduiding 233 60.
De Herma loopt nu op een FE.

Natuurlijk wél !

3 likes

Kijk aldoende leert men!!
Ik heb even gekeken bij Emmywatch, de 233 lijkt een jaar of 10 ouder te zijn dan de 233-60, denk dat dit de economischere opvolging is…

Leuke anekdote, de 233 op de foto is vervangen door een FE 233-60 omdat ik hem simpelweg niet goed aan het lopen kreeg, die FEtjes zijn wel echt super werkpaardjes :muscle:

3 likes

de blauwe rado starliner, hij is klaar. Daar hebben we zo naar uitgekeken dat we er eigenlijk een apart topic van wilden maken, maar het werd de processie van Echternach en dat aparte topic hebben we opgegeven.

Eerst kochten we deze om de blauwe plaat op in te werken. Horloge werd verkocht als rotzooi en compleet totaal niet werkend, maar we denken dat de verkoper dacht dat er een batterij in moest, want dat ding werkte gewoon en na onderhoud vonden we hem te mooi om op te offeren

toen kochten we deze. helaas pindakaas, we hadden niet in de gaten dat de kasten van de starliners met dubbele/driedubbele datumaanduiding 1 mm hoger zijn dan die van de starliners met enkelvoudige datum. Gevolg: tussen plaat en spanring van het glas zat rondom ring 1mm open ruimte. Ja dat trok ook op niet veel, dus wat erin zat er terug in

toen volgde deze en dat was voor de kast, hij had geen achterdeksel, maar dat lag hier

Bij aankomst stel je dan vast dat niet enkel ook de opvulring ontbreekt maar bij de mechaniek ook de datumring ontbreekt. Dus werd er nog eentje aangekocht voor de opvulring en de datumring en dat was deze. de opvulring is aangepast want blijkbaar zijn de goudkleurige kasten ook net iets anders binnen dan de stalen kasten, grrrrrr

Dan is er nog een losse gekocht want hoera alle mechanieken waren toch niet echt in orde . Die losse blijkt nu de zeldzame donkergrijze-zilvergrijze uitvoering te zijn, dus allez vooruit daar zoeken we dan ook nog een kast voor. Die hebben we gevonden en we hopen hem zaterdag in de wacht te slepen. Ja en dan niet te vergeten de plaat zelf waar het allemaal mee begon nog

En nu vandaag is t ie dan eindelijk klaar

de timing

Op de display, hij ligt naast de geel-zwarte en het is de bedoeling dat donkergrijs-zilvergrijs langs de blauwe komt te liggen

Om de pols

Als de grijs-grijze dan in orde is, is er nog 1 leeg plekje, er is 1 uitvoering die we dan niet hebben, de grote 39mm versie met rechthoekige markers (de kleine versie hebben we wel en de day-night ook met rechthoekige markers hebben we ook) maar die plek zal ingenomen worden door de day-night met rechthoekige markers die we dubbel hebben, maar moet nog klaar gemaakt worden en dan is het klaar.

tot slot nog 2 net getrokken prentjes van de coole blauw-grijze starliner :slight_smile:

33 likes

Verdorie, dat doet een mens goesting krijgen om toch ook eens naar een Rado te zoeken. Nog niet zo vaak zien passeren hier, waar vind je die vooral? :smile:

2 likes

Blijft altijd mooi spul. Enige waar ik niet altijd fan van ben zijn de banden. Die blijven apart.

2 likes

Het rijtje raakt vol. TOP!

2 likes

Een hele mooie Rado geworden!!
Is nu wel heel verleidelijk om ook op zoek te gaan naar zo’n mooie gekleurde Rado.
1 ding scheelt het bandje heb ik al!!
Deze zat op een horloge dat gister met de post gebracht was. Tesamen met nog wat horloge’s.

6 likes

Aziatische landen zijn ze erg populair. Maar hier kom je ze ook vaker tegen, het waait wat over naar hier.

1 like

Tja, als de Rado display vol is, is het kopen van horloges voorbij.

2 likes

Nee hoor, nieuw display kopen!!
Kun je weer verder.:joy::joy:

2 likes

Jullie bedoelen het kopen van Rado horloges?
Er zijn ook nog heel veel andere mooie merken hoor.
Want wat gaan jullie anders kopen? Geraniums, om achter te gaan zitten?
Oh nee, das waar ook. In Belgie hebben ze Sanseveria’s. :cold_face: :rofl:

5 likes

Brrrrr. Je zou voor minder emigreren hé. :confounded:

:rofl:

4 likes

Denk ik ook. Waar zit jij achter, Lennert? Deze?

3 likes

Had al een nieuwe gevonden van Patek phillippe maar daar konden er maar 10 op, dus die heb ik maar voorbij laten gaan. :roll_eyes:

Goed idee weer, als er maar bloempjes in komen, maar eerst de verbouwingen die klaar moeten komen.

3 likes

Ik lust helemaal geen bier, slechte Belg én slechte Tsjech :laughing:

Dit dan maar, bonuspunten voor wie weet wat het is. :sunglasses:

zelf gemaakte Wodka, of kraantjes water

1 like

Geen kraantjeswater :rofl:

De andere gok komt in de buurt. Maar vodka is meer iets van Polen en verder oostwaarts, dit is heel erg lokaal. :smile: