Wat een bijzonder uurwerk! Nog nooit eerder gezien!
Wat een geweldig topic, ik geniet van alle inzendingen!
Is inderdaad heel speciaal
Dan moet die K* balans er af en moet ik zeker weten wat er mis is. En ik heb geen reserve uurwerk met goede balans en deze zijn ook moeilijk te vinden. En voor veel meer geld dan ze gekost heeft.
En ik heb nog niet zo’n tappenbollertje.
Voor de exacte tijd kijk ik nooit naar mijn vintage horloges. Ze loopt nu in 4 uur tijd ook eerder een minuutje achter. Er van uitgaande dat ik met de juiste tijd begonnen ben.
Ik heb gelukkig een tooltje om de collet te verschuiven, dus daar ben ik minder bang voor. Maar deze BE voor een oudje vind ik prima. Ga ik geen risico voor lopen.
Vanavond deze weer aan de praat gekregen. Moet nog wel een nieuw glaasje op en een bandje aan.
Loopt netjes.
Zal eens kijken. Dacht dat ik hier eerder een draadje van had gemaakt. Plaats ik daar nog wat extra.
Een nieuwe balans compleet binnengekomen, want de tap was gebroken. En als het te vinden is, ga ik niet proberen een losse as te vervangen. Dat komt nog wel.
Ik heb me ingehouden met poetsen. Alleen de ring met cijfers gedaan, ik wil niet het risico lopen de naam weg te poetsen. Nu is het een bullseye geworden!
De ’ schone’ versie ernaast!
Aha, je had dus twéé exemplaren? Beiden zien er weer fantastisch uit. Die ‘witte’ met het grijze bandje vind ik het mooist.
+1
Ja en allebei gered door de derde, via Tim van jou afkomstig… Waarvoor dank!
Die wijzerplaat is mooi geworden Bas!
Dappere actie!
Niet mijn horloge maar wel zojuist levend gemaakt.
Deze Raketa van @domega heeft een volledige service gehad en loopt als nieuw.
Wel zitten klooien met die Russische “incablocs” die je niet open kunt klappen, maar die veertjes moeten er helemaal uit. Ze weer terug krijgen dat is de moeilijkheid maar gelukkig is het gelukt.
Ik vind het een hele mooie Raketa.
Hou op, schei uit. Woensdagavond weer zitten schelden achter het bureau. Bij mij wilde er een niet uit. Met een hoop gepruts het ding eruit……. Maar sprong eruit ondanks dat ik een borgpen erbij hield om dat juist te voorkomen. Alles drie keer nagezocht met de magneetstrip, maar foetsie. Uit een andere donor maar een reserve veertje gepakt. Zijn kak veertjes en zit er soms wel eens over te denken om hem te laten zitten en olie te geven vanaf de andere kant en door te prikken. Maar das niet de officiële manier en dan uiteindelijk doe je het wel op de correcte wijze en gebeurt dit weer. Ik krijg op voorhand al jeuk als ik ze weer zie. Maar goed, zijn wel leuke horloges en uurwerken om aan te werken.
Hopelijk vind ik hem weer eens terug, maar ben er bang voor
Hallo zeg, het scheelt niet veel of de postbode kon hem direct weer meenemen…
Volgens mij draai jij op een frequentie van 36000 ha Peter, niet te geloven zo snel Respect!!
Vanmiddag heb ik zijn broertje om trouwens, die is nog prima bij de tijd
Magneet gaat niet helpen, veertjes zijn van messing
Verklaart wat…….
De tweede loopt ook al, maar die moet ik nog verder afwerken. Het is die met de “eeuwig durende kalender”
De Slava komt ook wel goed denk ik. De andere Raketa en de Poljot ben ik niet zeker van.
Maar ik ga mijn best doen @domega
Man wat een tempo - is eigenlijk toch ook lekker weer om (brom)fietsen te sleutelen, of bij jou niet??
Ja dat moet ook nog
Ze moeten ook nog schoon hè
Idem met het systeem van Durowe.
Niet leuk!