Oh jawel hoor, heb er al een achter de rug, en ik heb er nog een liggen
Overigens zitten er dan vaak wel gewoon al lugholes in, de fixed bar zit daar dan in gesoldeerd; Enige wat je dan moet doen is de hardsoldering en de bars verwijderen en je hebt lugholes.
NOS, nosser, nost…
Ach, iets is nieuw of het is het niet.
Eerlijk gezegd valt dat best mee. Je hebt alleen de juiste boren nodig, en dan kan het zelfs ook met de hand. Ik heb bij een van mijn horloges de lugs moeten uitboren, en dat was een stalen kast. Met een RVS-boor in een pin-vice lukte dat best goed. Nu is het gat 0,5mm groter, waardoor er nu dikkere pins in passen. Vond ik een betere oplossing dan een uit gelodderd gat.
Uitboren is ook in rvs inderdaad wel te doen, maar om vanaf nul een gat te boren in rvs dan moet je flink druk zetten op je gereedschap en dat is lastig met de hand.
Ik heb een keer een lughole in rvs dieper moeten maken waar een braam onderin zat, dat was echt een enorm gemartel
Tijdje geleden kon ik een horloge meenemen voor een euro. Ondanks dat het een dameshorloge was heb ik hem toch meegenomen omdat hij er best leuk uit zag.
Gaat om een Titan met een FE 233.60 uurwerk. Het glaasje was wel kapot, maar is te vervangen.
Uurwerk was relatief schoon. Maar denk wel dat er eerder een keer onderhoud aan is geweest. Heb er maar geen foto’s van gemaakt, maar kwam wenkbrauwharen tegen onder in het uurwerk
Spul de schoonmaak in gedaan en daarna weer in elkaar gezet. Nog wel een tijdje lopen rommelen met de afstelling. Viel soms stil en begreep niet helemaal waarom… totdat mijn oog ineens op de buitenste winding van het spiraal viel. Die stak boven het tandrad ipv er onder. Volgens mij heb ik daar hier eerder over gelezen dat mensen daar wel eens issues mee hadden. Nu was ik een keer aan de beurt Spiraal/balans opnieuw gestoken op de juiste wijze en direct tikken en lopen. Nog wel even de beat error en de tijd moeten aanpassen en die was vrij gevoelig. Kostte me aardig wat tijd dit keer.
Ik vond deze waardes meer dan prachtig genoeg en heb het hier bij gelaten.
Wijzers erop, kast in de ultrasoon, nieuw glaasje gestoken et voila. De sunburst achtige wijzerplaat en de LED verlichting boven het bureau maken een foto maken niet makkelijk. Misschien morgen eens bij daglicht nieuwe foto’s maken.
Ik heb alleen geen passende 16mm band. Daar komen als het goed is morgen en paar van binnen. De meeste die ik heb zijn 18/19/20 en 22 mm.
Vandaag nieuwe bandjes binnengekregen en daar zaten ook een paar 16mm bandjes bij. Onder andere ook wat stoffen/linnen bandjes. Geen idee hoe ik ze moet noemen
Zat een leuke bijpassende kleur tussen. Even wat foto’s in daglicht
mooi!
Met een nieuwe clickveer van @Scudo hem ik deze Rexiana vanavond weer tot leven gewekt. Bandje erom en klaar.
Hij loopt overigens best netjes voor een penanker.
Mooie hoor.
Deze lag nog te wachten op een nieuw glaasje.
Liep als een natte vod. Bleek de laatste winding van de spiraal te zijn verbogen. Gelukkig horizontaal en was het snel gefixed. Het mag ook wel eens vlot gaan.
Verder gereinigd en gesmeerd.
Een zwarte Crosshair dial had ik nog niet.
Ladies en Gentlement
Ik presenteer jullie I NE X
ETA 1080
DU
DD
DF
En foto’s van de I NE X
Leuk horloge en mooie resultaten!
Is dat een tappenrichttang die je toont? Ik heb nl net hetzelfde voor bij een ST1686!
@Yoeri40 >
Mooi (Deens!) horloge. Lekker draagbaar maatje èn zwarte plaat èn crosshair. èn ETA 1080 (top uurwerk).
Goed gedaan jochie!
Geniet!
Ik was nog aan het bieden op een Siduna bulls’ eye.
Op MP…
Na een heel aantal moeilijke probleemgevallen wil je wel weer eens een recht-toe-recht-aan opknappertje.
Dat werd deze. Van:
Naar:
En geen noemenswaardige afwijkingen…
Ook wel eens lekker!
Prachtig. Waar heb je die op de kop weten te tikken? Mooie kleur
Altijd leuk een vintage Delfin
Gewoon Marktplaats…Zo heb je ze het liefst. Heel lelijk glaasje, strakke wijzerplaat…