Chapeau! En dank voor de leuke leerzame foto’s van het relumen van de wijzers.
Erg mooi gedaan! Maar had je niet wat lumen op de bezel moeten doen? Dan was het helemaal af geweest.
Daar zit nog wel wat lume in, als het mij ooit stoort is het een kleine moeite.
Omdat de bezel eigenlijk een zwart gat is, heb ik er bij andere horloges niet zo’n goede resultaten mee gehad. Eerst een laagje witte verf voor de Lume helpt, maar ziet er nog altijd anders uit dan wat er origineel in zat.
Tips zijn welkom
Vanavond deze Citizen klaar gemaakt. Nieuw glaasje was al een week binnen maar ik had nog niet de tijd/zin gehad om het uit te pakken.
Ik heb het transmissietandwiel vervangen en een nieuw glaasje gemonteerd, oude zat helaas een barstje in. En uiteraard een nieuw bandje er op om het geheel af te maken.
PS: de lume van de minutenwijzer is wat lume kwijt maar daar ga ik later nog wel eens mee aan het stoeien. Het stoort mij nu nog niet.
Vandaag een Eweco Quartz in handen gehad. Op de foto van de verkoper leek het een 20 in dozijn horloge te zijn maar vandaag kreeg ik de Eweco in handen en zag al snel dat er veel krassen op het plastic glaasje zaten maar dacht al bij mijzelf, die kunnen er misschien wel uitgeschuurd worden en anders een nieuw glaasje monteren. Maar toen ik het horloge wat heen en weer bewoog viel mij een rare “breking” van het licht op, op de wijzerplaat. En ja hoor er zit een facet in het glaasje geslepen!! Dat ziet er heeeeel mooi uit.
Uiteraard zal ik jullie de foto’s niet onthouden,
Uiteraard ook even de kast schoon gemaakt en zijkanten gepolijst en een nieuw batterijtje gemonteerd.
Een heel verschil. Good job
Dank je, ben er ook erg blij mee.
Ook dat het glaasje er als nieuw uit ziet maar ook de rest van het horloge ziet er nog zeer netjes uit.
Nog even een banje eraan en dan wachten op war zonnestralen voor een ultieme weerspiegeling!!
Deze pontiac hydraulica 20 een tijdje geleden op de rommelmarkt gevonden. Deze had echt een zwaar leven gehad. Lak op de wijzerplaat is los gaan laten maar tot mijn verbazing is alle printing nog aanwezig. Uurwerkje is een handopwinder eta. Nog niet eerder gezien in dit model. Vroeg me dan ook af of het orgineel was. Vergeleken met mijn andere automaat en deze heeft de handopwinder een platte achterdeksel, mijn automaat een bolle. Denk toch dat het orgineel is. Zoek alleen nog een orginele compressor kroon van ongeveer 6.2 mm. Mocht iemand er een hebben liggen tegen vergoeding
Gaaf ik heb ze vaker gezien met handwind uurwerk
De meeste automatische varianten hebben memomatic op de wijzerplaat. Zoek je een gesigneerde kroon of gewoon een compressor kroon.
Als het een ‘gewone’ compressor kroon is, bedoel je waarschijnlijk zo eentje met een ruitjespatroon.
Die heb ik wel voor je, ik weet alleen niet of de schroefdraad gaat passen. Als je me per PB even een berichtje stuurt met je adres, stuur ik 'm op. Als ie past… probleem opgelost. Als ie niet past stuur je 'm gewoon weer terug.
Ik hoor wel.
Mooi ding zeg! Die mag je morgen wel omdoen
Liefst gesigneerd maar mag ook een gewone crosshatch zijn.
Was ik ook van plan
Nee helaas. Dat is voor een duiker, dus dikkere kroon.
Prachtig horloge, overigens!
Even lekker aan het schuren en polijsten geweest van het glaasje van deze Citizen Seven.
Zoek de verschillen!
Zo gekocht:
En zo ziet de Seven er nu uit!
Neeeeeee de chronograaf duiker die zooooo mooi is of de technos duiker die ook zooooo mooi is. Maar je hebt 2 polsen he
Komt goed