Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

:rofl:

2 likes

Beter als ABH… :yum:

2 likes

In H is een niets B’s te vinden :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

De B heeft daar gewoon een hele andere standaard.

2 likes

True!

2 likes

ABB? Is dat Algemeen Beschaafd Belgie’s?? :joy::joy::joy: mijn broer woont in Brabant en ik noem hem altijd reserve Belg!!! :joy::joy::joy:

1 like

Mij zal het een worst zijn, als je ABB zo noemt. Ik woon aan de goede kant van de grens :rofl:
Alleen het dorp, waar ik woon, heeft zo’n aparte taal, dat je het een Limburgs of Brabants kunt noemen…
Daarom ook ABM

2 likes

Ik ben voor ABB

4 likes

:joy::joy:

Ik mis alleen de “Jonguh” ……. :rofl:

3 likes

image

Welke maat heb je nodig, Patrick? Ik heb vrij veel kleine(re) maten in voorraad. Als ik de goeie heb kan ik 'm op de komende R’tik voor je meenemen.

Ik heb al wat klaar liggen. Patrick heeft ook iets voor mij. Kunnen we mooi een ruilhandel mee maken :wink:

afgelopen tijd aan deze Lanco gewerkt met Landeron 1305 uurwerk. Opwindas miste en verder flink vervuild en flink wat sporen van misbruik.

Dat is even kijkend of daar eer aan te behalen is.

Geen top waarden, maar voor de leeftijd en het verleden laten we het maar zo.

Kast ook nog aangepakt en opnieuw verchroomd. Nieuw glaasje en dan voor het eerst om de pols.

21 likes

Lumen op de wijzers ook vernieuwd?

1 like

Nee niets mee gedaan. Alleen de wijzers een polijstlat over gedaan.

2 likes

Zo’n leer-vijl? Welke gebruik je daar specifiek voor?

1 like

Een smalle Bergeron. Nummer niet paraat.

1 like

Ik zag onlangs een filmpje van iemand die deze zelf maakt. Met dubbelzijdige plakband een stuk zeem (echt leer) op een tongspatel of verfmengstok kleven.

2 likes

Goeie tip. Ga ik ook maken. Ik heb wel van die platte en halfronde stokjes met fijn schuur/polijstpapier (no’s 600 - 800 - 1000) maar die zijn vaak nog te grof. Maar voor veel werk ook uiterst nuttig en voor een prijs waar je ze niet zelf voor in elkaar kan / wil plakken (te koop bij Peter vd Kraats op de Rikketik).
Geschikt zacht geitenleer heb ik wel liggen. Gebruik ik ook als voeringleer voor horlogebandjes.
Rond stukje leer op een tolletje plakken en dat op het polijstmachientje laten draaien werkt ook heel goed. Niet voor wijzers, maar wel voor goldplated en RVS kastjes voor de eindafwerking.

6 likes

Mooi geworden Bram!

1 like

Deze Facit.
Niet lopend.
Gewoon een beurtje
MST 97-4

14 likes