Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Prachtig uurwerk …en dito werk :hugs::hugs::ok_hand:

1 like

Mooi opgeknapt weer :ok_hand:
Hoe kom je aan zo’n voorraad balansen eigenlijk? Oude voorraden opgekocht? Of sloopuurwerken?

New old stock dameshorloges van Ruhla opkopen. Kosten bijna niets en het uurwerk is hetzelfde als in de herenhorloges van Ruhla. :wink:

2 likes

13 likes

Super! Zo’n type Worldtimer zou ik ook best nog wel eens willen toevoegen :innocent:

1 like

Klasse - jouw oog voor de koopjes én voor ‘levend maken’ blijft een van de aantrekkelijkste combinaties voor dit topic :+1:

2 likes

Heb je die weer “levend” gemaakt @Chillekasper?

Verkeerde topic gedeeld denk ik. :grinning:

11 likes

Mooi ding, jaren 30 en een zilveren kast neem ik aan? :blush:
Wat is de diameter?

Gaaf ding!

Ik ben momenteel 2 weken op vakantie. Als ik thuis komt ligt er een leuk project voor mij klaar :smiley:

Niet werkende chrono en extreem vuil, ik vermoed dat de werking niet optimaal is door opgehoopt vuil tussen de pushers

11 likes

Dat wordt smullen als deze klaar is :wink:

1 like

Jaa wel leuk ding! Band is niet kloppend ben benieuwd waar die oorspronkelijk aan hoort

1 like

34mm is het. Over het model is door (door mij) weinig te vinden.
Het schijnt een officiers horloge te zijn uit de 1e wereldoorlog. Zo heb ik hem van een oorlogsantiquer gekocht. Achterop staat een waanzinnige gravure. Een soort tatoeage

7 likes

Mooie maat met 34 mm, en een fraaie gravure👍

Gezien de gelakte wijzerplaat zou ik hem later schatten dan WW1, eerder eind jaren 20, begin jaren 30. Maar een Omega kun je gewoon op basis van serienummer dateren. Serienummer staat aan de binnenkant van het achterdeksel. Omega sernummerreeksen kun je online vinden.

Dat zou je denken idd. Maar ik krijg hem daarmee niet gevonden. Als je weet hoe het werkt… :grin:Screenshot_20210815_132121|394x500

Niet zo heel ingewikkeld toch? Serienummer is 8028896. Met behulp van de tabellen online kom ik dan uit op 1935. Komt redelijk overeen met wat ik zou verwachten op op basis van het uiterlijk.

4 likes

Nais. Met het nummer op de omega site kwam ik nergens. Super bedankt. Weer wat geleerd.

1 like

Ah, dat zou kunnen; volgens mij kun je op de Omega site inderdaad alleen zoeken op referentienummer. Die hadden de horloges toen ook wel, maar stonden er niet in dus daar valt helaas niet op te zoeken bij deze oude exemplaren.

1 like