Vandaag deze vintage Rodania Sport terug opgemaakt! Ligt ook nog een Pontiac te wachten om terug ‘opgeknapt’ te worden

Vandaag deze vintage Rodania Sport terug opgemaakt! Ligt ook nog een Pontiac te wachten om terug ‘opgeknapt’ te worden
Weer even snel een quartz Tissootje opgeknapt. Jaren 80 Tissot F1 met een ESA 555.111 aan boord.
Bakken huidboter:
Eerst maar even de band eraf, dan die apart in een bakje heet water met vaatwaspoeder:
Kast even met pennehout bewerkt voor het openmaken, anders heb je gelijk alle bagger ook binnenin zitten.
Batterij zit er nog in, meestal geen goed teken, maar lekkage viel enorm mee:
Contactjes weer schoongekrabt, maar mocht niet baten, uurwerk geeft geen kik meer
Elektroblok was nog gewoon te krijgen, dus hup een nieuwe (of NOS?) erin:
Gelijk maar een vers glaasje erin en gaan:
Ziet er weer keurig uit! Top werk!
Dank je
Hoop lol voor een paar tientjes
In tegendeel, dit soort ouwe ladevondstenvzonder batterij is slecht nieuws. Betekent dat iemand al geprobeerd had en dus waarschijnlijk zonder succes Mooi opgeknapt
Daar heb je gelijk in, ik heb wel eens een lotje quartzhorloges gekocht en degene zonder batterij was inderdaad het meest mee gerommeld
Maar er zaten er ook twee tussen waar het hele uurwerk compleet was opgelost in batterijzuur
Met zwitserse horloges en renata batterijen kan dat denk ik inderdaad ook wel een groot issue zijn. Gelukkig zitten in mijn Japandse seikos meestal seiko, sony of maxell batterijen.
De originele batterij zal er zelden meer in zitten. Je bent dus afhankelijk van de kwaliteit van de laatste batterijwissel. Deze Braun zat een Varta in; echt niets meer van te maken; zelfs de halve wijzerplaat was opgelost
Ehm, deze hoort dus niet in dit topic thuis; heb hem met een grote boog in de prullenbak gemikt
Ik ben blij hier in dit draadje een eerste keer iets te kunnen posten
Gisteren mijn aller eerste volledige service tot een goed einde gebracht
(na veel te hebben geoefend op losse binnenwerkjes)
de Chinese vrijwilliger: een nt werkend Frans 20 ATM duikertje van ebay
binnenwerk is een France Ebauches 3611 automatic
en dragen maar
Keurig gedaan
Goed gedaan, al doende leert men
Benieuwd naar je volgende project
Die projectjes komen er zeker nog aan, heb nog een hele bak te doen.
Morgen eens kijken of ik terug leven krijg in een Vostok komandirskie die mijn vader van op reis heeft meegebracht uit Estland.
Succes, het is een verslavende hobby. Alleen heb ik het probleem dat de stapel projecten harder groeit dan ik ze weg kan werken
Een dode Seiko solar die 2 jaar in de kast heeft gelegen met succes op de vensterbank reanimeren telt zeker niet?
Laat zien die foto’s
Er staat geen beperking genoemd in de titel…
Niet echt een headturner en past eigenlijk niet bij mij maar toch heeft ie iets. Grote kans dat ie de verkoop in gaat om plaats te maken voor iets anders.
Ik zit al de halve avond verlekkerd naar dit topic te kijken, ondertussen wat zoeken op YouTube. Maar vrijwel alls video’s die ik daar vind zijn over wat je aan gereedschap nodig hebt.
Heb deze online cursus gevolgd - de eerste lessen kan je gratis proberen
let vooral hoe hij “hold your wood” zegt, lag elke keer plat van het lachen, maar heel leerrijk hoor
Ik heb het geleerd door te doen en eerst veel stuk te maken, krijg nu les en tips van mijn horlogemaker
Verder is het een kwestie van herhalen en herhalen en herhalen