Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Dit weekend de Eberjax duiker kunnen afwerken - hij was hier al eens voorbijgekomen, maar nu is hij klaar

Dikke Franse duiker mid '70 met schroefkroon 20 ATM en vol staal
FE 3611 automatic binnenwerk
wat naar mijn ervaring in zowat elke franse duiker van die tijd zit (idem in de Blazon en heb er nog één liggen om te doen)

zo gekocht:

Bezel er af

• kast en band in een ultrasoon badje - was nodig :slight_smile:
  • plexi gedaan met 800 grit tot 10 000 en dan krassenverwijderaar/polywatch
  • nummers op de bezel terug ingekleurd met mat zwart

Onderhoudje en begon direct terug goed te lopen :slight_smile:

Vanaf zondag om de pols en ben er heel blij mee

23 likes

Prachtig gedaan! Geslaagde restauratie hoor.

1 like

21 likes

Wauw die is echt super vet

2 likes

Gaaf ding :ok_hand::ok_hand:

1 like

Kleurtje is ook typisch invicta’s :grinning:

1 like

Super gave compressor, mooi contrast onder water zo, dat gele en zwart.

Oude junghans, liep met horten en stoten.

Leuk project geweest. Weer veel geleerd. Nu even genieten van het resultaat :sunglasses:.

21 likes

Klasse :hugs:

1 like

Oef, leuk! Loopt en werkt alles nog goed?

1 like

Van 2 defecte weer 1 lopend horloge gemaakt.
Kast gepolijst, origineel glas gepolijst.
Seiko 0138 LCD horloge uit 1978
Heb nog geen passend stalen bandje ervoor maar staat wel leuk op een NATO.

22 likes

Deze Thales duiker was kandidaat voor smerigste horloge
Ooit moet iemand er een hele bus olie in gegoten hebben, want die hing tot op het plexi glaasje

Heb hem gekocht voor de mooie stalen kast (dikke 38mm, 20 ATM, schroefkroon en crown guards) in de veronderstelling dat de rest hopeloos zou zijn, maar tot mijn verbazing ging de olie redelijk goed van de wijzerplaat. En dan ben ik maar de aangekoekte olie van het binnenwerk beginnen krabben :nauseated_face:

Alle juweeltjes allemaal uitgepegt en na een extra lange ronde in de Elma ben ik beloond met een heel redelijke amplitude (280)

en klaar

36 likes

Schitterend.

1 like

Afgelopen week heb ik bij Haveman een offerte aangevraagd om een kast van een Pontiac opnieuw te verchromen. Nu zul je denken: “Waarom in hemelsnaam een Pontiac?”
Omdat ik Pontiac een gaaf merk vindt met techniek aan boord die ik inmiddels wel een beetje aandurf.

Ik ga aankomend weekend foto’s voor maken en hou jullie op de hoogte met een topic wat er nog aankomt. Wijzerplaat is niet meer te redden, als iemand een donorplaat heeft (diameter volgt) met centrale seconde, hou ik me aanbevolen, anders gaat ie er terug op.

Topic en foto’s volgen binnenkort!

7 likes

Erg mooi en je hebt echt eer van je werk.

2 likes

Nieuw project

20 likes

Enkelen van ons hebben helaas weinig geduld Martijn :relieved:
Ziet er veelbelovend uit :ok_hand:

1 like

Update volgt

Al wat vreemde dingen gevonden🤣

1 like

ben heel benieuwd, dit is wel het betere werk

1 like

Een tijdje geleden de prachtige pontiac van @BasV overgenomen. Het horloge was al perfect maar wat hem nog perfecter zou maken waren de broad arrow wijzers. Dit model is met beide wijzers geleverd.

Wat ik erg belangrijk vind is de conditie van de wijzerplaat, je ziet vaak dat deze modellen sleepsporen hebben doordat horlogemakers de wijzers te dicht tegen de plaat aandrukken. Dit exemplaar is vrijwel nieuw, zowel qua kast als wijzerplaat echt een uitzonderlijke conditie. Ik bedoel zeg nou zelf wat een prachtig horloge!

het vinden van de wijzers was geen gemakkelijke zoektocht, deze wijzers zijn vrijwel niet te vinden los. Soms worden ze aangeboden in skindivers of super compressors maar die zijn dan erg duur.

Tot ik op ebay een goede match vond voor erg weinig geld.

Nu de pontiac uit elkaar moest werd het uurwerk ook meteen aangepakt. De amplitude ging van (150) naar (290) met een afwijking van +2sd. Alles terug gemonteerd met dit als resultaat. De bijpassende secondewijzer is nog onderweg, tot dan zit er een gewone in.

De prachtige smetteloze wijzerplaat:

Met de nieuwe wijzers:

Aan een rode tropic:

Op zwart leer en lichte polish van de wijzers:

Bedankt voor het lezen!

30 likes