Maar… Waarom?
Je hebt nu van 2 mooie vintage surviors 2 franken watches gemaakt
Maar… Waarom?
Je hebt nu van 2 mooie vintage surviors 2 franken watches gemaakt
Ik vind het pas franken wanneer een horloge is gemaakt naar iets niet bestaands
De pontiac werd ook geleverd met de broad arrow wijzers dus vind dat niet franken, stel ze waren niet geleverd met de broad arrow wijzers dan vond ik het franken
Ik vind zelf de variant met broad arrow wijzers 100x mooier, originele wijzers zijn netjes opgeborgen dus blijven er altijd bij
Dus vandaar
Het zijn uiteraard jouw horloges en je mag er mee doen dat je wil. Maar ik vind het zelf enorm zonde van de horloges. Hoe groot is de kans dat de wijzers 100% het zelfde zijn als van de pontiac broad arrows. En een snelle google search zag ik dat die ook een lollypop seconde wijzer hadden of niet?
Zoals ik al zei in mijn bericht is de originele secondewijzer welke van zo een pontiac afkomt onderweg en zet ik er dan nog op
De broad arrow wijzers zijn 100% exact identiek aan die van de pontiac
Aha die zin had ik even gemist
De minuten wijzer van de onderste foto lijkt mss iets korter. Het is iig wel heel close.
Dat is waarschijnlijk de hoek weet het 99% zeker dat dezelfde set is. Voor dit uurwerk is er geen andere bestaande broad arrow wijzerset
Anyway ik hoop dat je nu snapt dat het franken gehalte wel meevalt
Het is bij veel zwitserse en kleinere merken waarvan wat info is natuurlijk lastig dit soort dingen precies te weten. Het kan zo zijn, kan niet zo zijn. Dat zullen we waarschijnlijk nooit zeker weten.
Maar los daar van zou ik ze zelf gewoon “as found” laten.
Ook begrijpelijk
Achja de andere set ligt veilig in een doosje dus zo terug verandert
Je nieuwe minutenwijzer is inderdaad “te lang” als je naar de foto’s kijkt, komt voorbij de streepjes op de wijzerplaat, op de voorbeeld foto komt ie niet voorbij de streepjes. Dus net andere variant wijzer, mazzel dat ie past. Die wijzers van een populair model komen natuurlijk niet allemaal van dezelfde fabriek. Staat wel leuk hoor
Scherp gezien!
Komt van zelfde uurwerk af eta 2452 met die reden ook gekocht
Slim, heb je geen gedoe met of ze op de assen passen en zo. Alhoewel je donor ook wel een erg leuke is/was.
Ja deze donor had al een samengeraapte bezel en wat cosmetische schade vandaar mocht hij ook wel als donor dienen
Tijdens het zoeken naar de wijzers was het vinden van wijzers met weinig patina lastig. Net als het vinden van enigszins passende lume
De wijzers hadden een diameter van 150/90 dus had wel een richtlijn
Ik ben er zelf blij mee en vind hem zo veel mooier + heb de originelet set nog
Verschrikkelijk mooi horloge. Vooral de glimmende piano zwarte dail is een echte eye catcher. Wijzer keuze is natuurlijk een kwestie van smaak. Dat Pontiac beide uitvoeringen heeft uitgebracht is omdat ze het waarschijnlijk zelf ook niet goed wisten . Inderdaad de originele wijzer set goed bewaren. Vind deze zelf mooier bij de indices passen maar ook dat is weer een kwestie van smaak. Veel plezier ermee, mazzelaar.
Komt zeker goed! Heb voor nu de originele wijzers terug geplaatst tot de originele set compleet is
Ik ga kijken of ik een exact dezelfde wijzerset kan vinden. Ik weet nog iemand die zo een pontiac heeft liggen met schade
Die is echt prachtig geworden
merci merci
Doe mij ook die originele stick wijzers maar
Voor mij worden het de broad arrow wijzers
Ik ga morgen langs mijn horlogemaker die heeft een originele broad arrow set liggen uit zo een pontiac en zelfs nog een originele buckle
Ik vind het horloge net wat specialer met de broad arrow wijzers
Ook heb ik al 7 super compressors met normale stick wijzers