Ze liepen beide niet, dat was bij de gouden snel opgelost toen bleek dat er een schroefje om de wijzerplaat te fixeren was losgeraakt en dat tussen de radertjes was geraakt
De blauwe heeft een volledige service gekregen en loopt nu ook mooi
*Tollet is een juwelierszaak in Brussel (anno 1902), heb het horloge bij de zoon van de eerste eigenaar in Brussel gekocht, dus ver is ze in haar leven niet geraakt - toen ik ze kocht liep ze compleet niet
Gelukkig had ze niet meer dan een grondige poetsbeurt nodig
Heeft iemand nog al eens iets van deze kastenbouwer gezien?
RP TS 200 Case = Firma Reister & Nickel in Kelten (Baden Württemberg) - verder ben ik niet gekomen
Had gehoopt dat het rechtse ook een stalen kast had, maar dat was niet het geval. Ben er nog niet uit wat ik met die horloge ga doen (verder opmaken (rotor was los) of bijhouden voor onderdelen)
De linkse is 20ATM en wel vol staal
de Rythmic liep niet toen die hier toekwam, maar een onderhoudje was alles dat nodig was
Binnenwerk is een AS1748/49 -
de module van de automaat was wat speciaal (gelukkig genoeg foto’s genomen bij het demonteren). Die module zit tussen het raderwerk ipv bovenop zoals de meeste ETA’s en FE automaten. Daardoor is het binnenwerk wat minder hoog.
Die is heel netjes geworden. Prachtig horloge, absoluut mijn smaak. Lijkt wel op mijn Aquastar, met AS1916 binnenwerk. Zal er later, als ie helemaal klaar is, iets over plaatsen.
van AS heb ik niet veel onderdelen liggen, maar zal straks eens kijken tussen de reserve binnenwerkjes
De wijzerplaat is heel mooi. Ben al een tijdje op zoek naar een 300m sous marine (hebben ze met ontelbaar veel merkjes op gemaakt) en die hebben dezelfe markers op 6,9 en 12
Het kan soms snel gaan: deze stond gisteravond nog gewoon op Facebook marketplace (net )
Er stond al langer een Nautic Ski op mijn verlanglijstje, heb dus niet getwijfeld
met de vermelding dat er gewoon een nieuw batterijtje in moest - naar mijn ervaring is dat een eufemise voor ‘waarschijnlijk zit er zelf geen binnenwerk meer in’
Maar de verkoper had gelijk: er moest idd enkel een verse batterij in om het Lip r 184 binnenwerk weer aan de gang te krijgen. De verkoper was een vriendelijke man die huizen leegmaakt, dus grote kans dat alles perfect origineel is.
Verder plexiglas gedaan, de kast gekuist en aan de band een herstelling uitgevoerd (dikke ZRC - dus ook Frans) en een ultrasoon badje gegeven.
Nu de vraag: geeft een timegrapher een correcte waarde (dan heeft ze een onderhoudje nodig) en heeft iemand ervaring (of tips) met zo’n elektronisch binnenwerk te servicen?
Kreeg maar een amplitude van 160 (maar heb geen idee of die lift angle (52°) correct is)
er staan een paar service tekentjes in de binnenkant, maar na de jaren '80 zal hier volgens mij weinig aan zijn gedaan
Stukje leer kan ook, in die advertentie zit hij op leer zo te zien. Mooie rallyband zou bijvoorbeeld niet misstaan. Vind die stalen band erg lomp ogen en ook niet mooi aansluiten op de kast.