Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Pontiac Hydraulica vs Pontiac Hydraulica

net dezelfde Epsa compressor kast, net hetzelfde ETA 2451 binnenwerkje
maar van look kunnen ze mi niet meer verschillen

De plaqué is van 1962 en de blauwe van 1967

Ze liepen beide niet, dat was bij de gouden snel opgelost toen bleek dat er een schroefje om de wijzerplaat te fixeren was losgeraakt en dat tussen de radertjes was geraakt

De blauwe heeft een volledige service gekregen en loopt nu ook mooi

23 likes

Knap werk!

En mooie horloges, het probleem met het wijzerplaat schroefje heb ik ook gehad. Ook bij een pontiac en zelfde uurwerk haha

2 likes

Brusselse Wafel, foutje: Brusselse Duiker* :wink:

*Tollet is een juwelierszaak in Brussel (anno 1902), heb het horloge bij de zoon van de eerste eigenaar in Brussel gekocht, dus ver is ze in haar leven niet geraakt - toen ik ze kocht liep ze compleet niet

Gelukkig had ze niet meer dan een grondige poetsbeurt nodig

is een snapback die 200m diep kan :roll_eyes: - let op het lipje aan de onderste lugs om hem te openen

Heeft iemand nog al eens iets van deze kastenbouwer gezien?
RP TS 200 Case = Firma Reister & Nickel in Kelten (Baden Württemberg) - verder ben ik niet gekomen

Om de pols

Draagt heel leuk, de plaat heeft een groenige schijn en de bezelrand heeft wat een brons kleur

23 likes

Hele leuke vondst🤗 top dat hij nu weer aan de pols kan ook !

Wat een mooie Tollet en met een prachtig uurwerk. Mooi gedaan.

Merci, nog 2 duikers te gaan :slight_smile:

1 like

Ben benieuwd.

gaat niets boven zoekertjes met onscherpe foto’s

Had gehoopt dat het rechtse ook een stalen kast had, maar dat was niet het geval. Ben er nog niet uit wat ik met die horloge ga doen (verder opmaken (rotor was los) of bijhouden voor onderdelen)

De linkse is 20ATM en wel vol staal :slight_smile:
de Rythmic liep niet toen die hier toekwam, maar een onderhoudje was alles dat nodig was
Binnenwerk is een AS1748/49 -

de module van de automaat was wat speciaal (gelukkig genoeg foto’s genomen bij het demonteren). Die module zit tussen het raderwerk ipv bovenop zoals de meeste ETA’s en FE automaten. Daardoor is het binnenwerk wat minder hoog.

en om de pols

26 likes

Die is heel netjes geworden. Prachtig horloge, absoluut mijn smaak. Lijkt wel op mijn Aquastar, met AS1916 binnenwerk. Zal er later, als ie helemaal klaar is, iets over plaatsen.

12 likes

Aquastars zijn geweldig! Wat moet er nog aan gebeuren?

Ik mis nog 2 kleine schroefjes van de automaat module en de opwindas moet nog op maat worden gemaakt… Verder is ie geserviced en loopt prima.

van AS heb ik niet veel onderdelen liggen, maar zal straks eens kijken tussen de reserve binnenwerkjes

De wijzerplaat is heel mooi. Ben al een tijdje op zoek naar een 300m sous marine (hebben ze met ontelbaar veel merkjes op gemaakt) en die hebben dezelfe markers op 6,9 en 12

1 like

Het kan soms snel gaan: deze stond gisteravond nog gewoon op Facebook marketplace (net :partying_face:)
Er stond al langer een Nautic Ski op mijn verlanglijstje, heb dus niet getwijfeld

met de vermelding dat er gewoon een nieuw batterijtje in moest - naar mijn ervaring is dat een eufemise voor ‘waarschijnlijk zit er zelf geen binnenwerk meer in’ :skull_and_crossbones:

Maar de verkoper had gelijk: er moest idd enkel een verse batterij in om het Lip r 184 binnenwerk weer aan de gang te krijgen. De verkoper was een vriendelijke man die huizen leegmaakt, dus grote kans dat alles perfect origineel is.
Verder plexiglas gedaan, de kast gekuist en aan de band een herstelling uitgevoerd (dikke ZRC - dus ook Frans) en een ultrasoon badje gegeven.

let op die geweldige secondewijzer met het electronic symbooltje achteraan

Nu de vraag: geeft een timegrapher een correcte waarde (dan heeft ze een onderhoudje nodig) en heeft iemand ervaring (of tips) met zo’n elektronisch binnenwerk te servicen?

23 likes

Prachtige Lip Filip …maar servicen als ie mooi loopt :thinking:

1 like

Mooie vondst, maar die verdient wel een mooier bandje :wink:

3 likes

Kreeg maar een amplitude van 160 (maar heb geen idee of die lift angle (52°) correct is)
er staan een paar service tekentjes in de binnenkant, maar na de jaren '80 zal hier volgens mij weinig aan zijn gedaan

1 like

doe maar een voorstel - denk dat ze meestal op een tropic zitten (is wel 22mm)

2 likes

Prachtige vondst! Geweldig!

Stukje leer kan ook, in die advertentie zit hij op leer zo te zien. Mooie rallyband zou bijvoorbeeld niet misstaan. Vind die stalen band erg lomp ogen en ook niet mooi aansluiten op de kast. :thinking:

er is ondertussen een zwarte tropic uit het verre oosten onderweg
als die er is post ik wel een foto :slight_smile:

2 likes