Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Deze heeft een forse opknapbeurt gehad.

17 likes

Merci, is een retro tropic van aliexpress

1 like

Hoi @straoven

Hoe heb je de wijzers weer zo mooi gemaakt?

die wijzers heb ik moeten relumen, de oude lume was bros geworden van al de olie die het had opgeslorpt en viel er uit

1 like

Dat is erg goed gelukt :+1::+1:

1 like

dank je, denk dat ik ze ook iets gepolijst heb (maar niet veel)

Toen ik hem kocht eerder een stijle berg dan een duiker, deze Ventoux

Dit horloge heeft hoogstwaarschijnlijk een stevige val gemaakt zodat de wijzers er af lagen. Maar de incabloc heeft keurig zijn werk gedaan, want het binnenwerk liep nog

Toen die binnenkwam direct de minutenwijzer gerelumed en recent een onderhoudje gegeven omdat de amplitude toch wel aan de lage kant was

roulette datum

Moeilijk op foto vast te leggen, maar een gilt dial is toch echt wel iets moois

27 likes

in deze categorie mag deze GS toch wel zeker geplaatst worden.

Toen ik het horloge ontving was ik helemaal ondersteboven van de looks en scherpte van de kast. Bij beter bekijken merkte ik dat de secondewijzer veel minder vloeiend liep dan zou moeten en zonk de moed mij beetje in de schoenen.
Uiteindelijk bleek deze high beat op een langzame 21800bph te tikken dus hier was iets ernstigs mis! Via het vintage GS topic door een van de mede-leden daar een donor uurwerk ontvangen en een adres gekregen voor service, de horlogemaker had dit nog nooit meegemaakt dat een high beat uurwerk zo langzaam tikt maar mede dankzij de donor kon het in ere hersteld worden en tikt deze prachtige GS weer op 36000bph!

15 likes

Wat zouden ze in 1974 op kantoor bij Fortis gedacht hebben?
Het moet iets met space zijn, want dat is nu in de mode. We nemen “Spaceleader:space_invader:

Niet werkend gekocht, dit is het resultaat. Binnenwerk was heel smerig, maar niets kapot

begon na de poetsbeurt direct goed te lopen

Kast is een modular case van Ervin Piquerez S.A.
Originele band was er ook nog bij - draagt een stuk comfortabeler dan gedacht

om in het thema te blijven: er staat een hele melkweg op de wijzerplaat
Zoals bij wel meer blauwe wijzerplaten uit die tijd heeft deze last van flaking

Om de pols

20 likes

Je bent lekker op dreef zeg :+1::+1::grinning:

2 likes

Daar moet ik jou voor bedanken - top tips heb jij :+1: :+1: :+1:

Binnenkort moet je mij eens leren hoe je een horloge kuist met vaste steentjes (dus zonder incabloc)

1 like

Ik hoor het wel als je zo ver bent :+1::grin:

1 like

Mooi opgeknapt! Top

1 like

@MartijnV als je me nog eens zou willen helpen om deze duiker te identificeren.
Je zou denken dat er begin jaren '70 niet veel grote 300m duikers waren, maar heb tot nu toe nog niets kunnen terugvinden
Het is nochtans een speciale kast - de bezel loopt in een groef en er is een uisparing bij 12u en bij 6u om de bezel te verzetten

Toen ik hem enkele maanden geleden kocht miste het plexi glaasje en liep hij niet.

Het bandje (ZRC - 22mm) heb ik van de Lip nautic ski - is ook Frans, dus het past

Wie als eerste de schrijffout op de wijzerplaat kan spotten, krijgt dubbele punten :slight_smile:

17 likes

HighT :rofl:

Mooi opgeknapt weer :+1:

1 like

:joy:hight frequency :crazy_face:geweldige spelfout

2 likes

Lasita deed het ook.
Is het niet gewoon een uitdrukking voor verhoogde frequentie ?

10 likes

Ik denk dat het iets van de Fransen is
de Lasita is zo te zien een ebauche Suisse - dus die komt ook van daar

Dat heb je mooi gedaan.:+1::ok_hand:

Ziet er puik uit.:ok_hand:

1 like

tijd voor iets klassieks
in dit lotje was mij het bonklip bandje opgevallen, maar het zwarte horloge leek mij ook leuk

De bonklip was Frans en voor 19mm lugs :+1: - daar moet ik eens een leuke chronograaf voor zoeken

De Flamor (merk mij verder onbekend) is 35 mm en met een heel platte vol stalen kast
Staat een service teken in van 07/1963 - dus ik schat hem eind jaren 50’ of begin 60’
Na een ultrasoon badje

Nieuwe plexi

Onderhoud FHF 67 binnenwerk

om de pols

had ik al gezegd dat deze een dun profiel heeft :smile:

Aan de PAX (33mm met de fancy lugs onderaan de eerste foto) wil ik mij ook nog wel eens wagen

25 likes