Ik heb ook weer een leuk project achter de rug . Ik zat te speuren naar wat leuks op ebay. Toen vond ik deze Arnex chronograph. Het horloge was in slechte staat maar had wel veel potentie!
Zoals vele bedrijven in de jaren 70 kocht Arnex onderdelen in welke vervolgens werden voorzien van hun eigen logo. De onderdelen die zijn gebruikt zijn voor een kenner misschien wel te herkennen. De kast is een yema yachtingraf kast. Na het produceren is het horloge geïmporteerd door JP Pingouin in de VS. Deze importeur deed dit ook voor onder andere Lejour. De kast en uurwerk zijn JP Pingouin gesigneerd naast het arnex logo.
De bezel die erbij zat was gebroken welke onherstelbaar was. Gelukkig vond ik een exact dezelfde bezel op ebay. Wel voor een fortuin maarja een andere optie was er niet.
Dit is het resultaat na het opknappen. De wijzerplaat heeft een prachtige tropical bruine patina welke in zonlicht mooi zichtbaar is. De opdruk is nog super scherp en de rode lollipop wijzer mooi van kleur.
Seiko A029 met defect scherm via MP.
Defect A029 module met onbeschadigd scherm via MP.
Nieuw glaasje voor A029 via MP.
Kastje wat gepoetst en dit is het eindresultaat
Een werkend Seiko A029 van de allereerste series met alarm uit 1978. Heeft 2 volume standen voor geluid en ook een timer functie.
Wat opgeknapt te hebben, wat gepoetst, het ruitje een beetje gepolijst de band in de ultrasoon, een leuk ding overgehouden wat mooi blijft lopen, mooi de juiste tijd houdt, en ook nog leuk is om te zien.
Vanmiddag een uurtje over, dus ik dacht, ik zal nog eens in dat doosje duiken.
Een oude commodoor gevonden die weliswaar plat was, en helemaal onder de verf zat, maar waar in ieder geval geen stukken vanaf waren.
Opengemaakt, meteen viel de hele inhoud eruit, dus dat is wel zo makkelijk schoonmaken.
Band met kast in de ultrasoon, nieuw batterijtje gevoerd, en voila. Het resultaat mag er zijn.
Vind ik zelf dan.