Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Absoluut - zeker al die moeite waard zo te zien :+1:t2:

mooie nieuwe tijden, fraai exemplaar👍🏻
Doet me aan mijn oude chronomaster denken, vermoedelijk zelfde leeftijd :thinking:

1 like

Heel mooi en goed bewaard,
Die citizens hebben goede beads of rice bandjes.
Moet toegeven dat ik eer eens eentje van een Citizen homer heb afgehaald voor op mijn Seamaster

1 like

Die 6159 is wel categorie “holy grail” hoor, kijk maar eens naar de prijzen op eBay. En ik heb zelf nog ergens een zeer vroege Citizen alarm, leuke horloges.

3 likes

Dit is puur goud. Naar mijn inziens niet ondergewaardeerd hoor.

En deze… Moet er nog een tegenkomen in die staat. Erg mooi.

2 likes

Heel veel werk was het niet, aangezien ik het uurwerkje niet helemaal uit elkaar heb gehaald. Dat gaat wellicht nog wel gebeuren, maar voorlopig loopt het niet slecht.
Bij dit horloge was de stem afgebroken en de balans slecht. Middels een donoruurwerkje kon ik beide onderdelen vervangen, en nu loopt het weer als een trein.

Het gaat zich hier om een Gruen Logan uit 1941

20 likes

Al een oud beestje :ok_hand:

1 like

Inderdaad, zelf had ik het gedateerd op 1942, maar anderen hebben het gedateerd op 1941.
En is mooi om te zien, dat zo’n horloge vrijwel zonder al te veel werk weer loopt.

Qua formaat zou je dit eerder denken aan een dameshorloge, maar @Jenneke attendeerde me erop, dat het horloge een mannelijke naam had, en dus een herenhorloge moest zijn.

Om die reden zal ik het waarschijnlijk niet dragen, maar het is wel leuk om in de collectie te hebben.

5 likes

Die Seiko’s hebben bijna altijd een opvallend lage amplitude. Het is volgens mij by design.

Het model is voor het eerst geadverteerd in 1941. Kastnummer ook uit 41. Als ik me goed herinner, is er binnenin ook nog wat doorgekrast (materiaal omschrijving?).

Maar dit is duidelijk een herenmodel En niet alleen vanwege de naam, maar ook het formaat, de decentrale secondenwijzer en het design. Ter vergelijking een advertentie van internet geplukt uit die tijd, bovenin de damesmodellen.

.

8 likes

13 likes

Brocante vondst met een afgevallen wijzer een beetje opgeknapt :grimacing:

25 likes

Vandaag heb ik deze Raketa eens onderhande genomen
Ik heb hem niet alleen cosmetisch verbeterd, maar ook het uurwerk heeft een servicebeurt gehad. Ik had wat problemen met de balans en heb zelfs eentje uit een ander uurwerk moeten pakken, die ook niet helemaal okselfris is (dus moet ik nog eens proberen om aan een andere te komen :wink:). Maar nu lijkt ie redelijk goed te lopen.

Hij ziet er in werkelijkheid beter uit dan hier op de foto.

24 likes

Aardig opgeknapt Pierre :+1:t2: en een aardig bijzondere wijzerplaat met dat half tonneau verloop voor de onderste helft :male_detective:
Nog nooit zo’n indeling gezien meestal is alles strak gelijkvormig in die jaren :hugs:

1 like

Was niet veel werk aan Don :hugs:

1 like

Deze 7s26 eindelijk goed lopend gekregen! De verticale posities zijn niet super maar 220 graden amplitude op volle PR is denk ik netjes zonder polijsten van de tapjes. 270 graden in plaat omhoog is denk ik ook netjes.

10 likes

Niet te veel werk aan gehad :sunglasses:

Cattin c 66

14 likes

Eentje die zijn leven lang in de steengroeve van Moha gewerkt heeft 🥸

16 likes

Waaaat? Het,elfde horloge?!? :+1:t2:

1 like

8 likes