Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Stond deze laatst niet op MP?

1 like

Ja, met een vreemde naam. Pobeda, maar verder wijst niets erop dat het Russisch zou zijn…

Ja, ik heb hem net binnen…

Ik dacht hetzelfde. Stond als Pobeda, maar is Pobjeda.

Uurwerk was ook geen Rus.

Wel een mooie succes!

Er zit een EB 1223 Caliber in, verwant aan AS698.
Een penanker met 5 jewels( ik zie er maar 2)
Zamak kast. Allemaal niet het duurste… Het anker heeft een plaatje met de pen erop en die is verbogen. Maar hopen dat het niet breekt bij terugbuigen…

5 likes

Eerst voorzichtig verhitten?

2 likes

Ja dat was ik ook al van plan! Bedankt voor het bevestigen, ga ik doen!

1 like

Top dat je dat allemaal kan/durft te proberen

Laatste update voor de 7C43-7000: De minutenring was bij het schoonmaken beschadigd. Jammer, maar helaas. Maar gelukkig blijf ik niet bij de pakken neer zitten. Ik had ergens gelezen, dat de kasten van de 6309 nagenoeg gelijk zijn (Bij de 7C43 zitten de glaasjes geschroefd ipv geklemd), en na even zoeken had ik een originele minutenring voor een 6309 gevonden. Ik kon even de artikelnummers niet opzoeken, maar toch maar de gok genomen en besteld. En gelijk een 6309 erbij besteld, die staat inmiddels al elders voorgesteld. Zal ook nog wel eens hier voorbij komen, omdat het uurwerkje nog eens onderhanden genomen dient te worden…

Maar lang verhaal kort: De minutenring van de 6309 past gewoon op de 7C43-7000 en dus ook op de 7548-7000. Handig om te weten, mocht je het ooit nodig hebben.
Omdat hiervoor de kast van het horloge toch helemaal uit elkaar moest, toch het glas vervangen door een origineel, staat toch beter!

Dus nu is het verder voor mij af:

18 likes

Kwam deze vreemde duiker (de middelste) tegen en de achthoekige bezel viel mij direct op.

Voldeed verder aan mijn minimale systeemvereisten voor oude duikhorloges :slight_smile:
minimum system requirements

smerig zijn ze allemaal, dus het badje in

kwam daar een fantastische mooie wijzerplaat vanonder dat vieze plexi glaasje
kruiselings diagonaal geborstelde plaat en daarbovenop nog eens fumé - kon enkel in de jaren '70
maar het werkt hier wel

minuutwijzer is gerelumed (na 3 pogingen is dit het dichtste dat ik geraak)

Binnenwerk FE 3611 liep niet toen ie binnenkwam, tijdens het demonteren viel de bovenste chaton met het deksteentje los uit de kast. Het veertje van het schokbeschermingssysteem lijkt misschien op incabloc, maar dat is het in werking dus duidelijk niet.
Verder is er niets bijzonders te melden over de service - als bij een FE 3611 de aandrijving van de rotor nog werkt, ben je over het algemeen goed. Zijn goede uurwerken om aan te werken. Het datumsysteem van deze binnenwerkjes is het éénvoudigste om te monteren van quasi alle uurwerken uit deze tijd.

en om de pols vandaag

43 likes

Die is verschrikkelijk mooi geworden zeg Zo’n niet standaard bezel doet het wel voor mij. Samen met die pracht wijzerplaat, is het een schitterend horloge.

4 likes

Ik had ook nog een lelijk eendje liggen:

Seventies Indusa (?), slecht lopend, wijzers los onder in de kast, datumverzet naar de k***ten.
Typisch iets voor de zondagmorgen.

Beurtje, glaasje polijsten en het ziet er al een stukje frisser uit.
Datumschijf lijnt net niet lekker uit voor het raampje, denk dat de veer wat te slap is. Verder loopt deze Parrenin Z171 als een zonnetje op zondag

28 likes

Wat een resultaat zeg! Top!!

Knap werk hoor! Ik heb een aantal projectjes in lijn liggen…

1 like

Klasse :clap:

Aan deze seiko’s was het ook heerlijk werken tijdens de donkere winteravonden:) Vaak afdankertjes die maar liggen te krassen in een la.

21 likes

Mooie man :ok_hand: de bezel doet me denken aan de duiker van @domega?

2 likes

Goed gezien Plees :male_detective: zelfde facetrand inderdaad maar die Meister van mij heeft weer een ander opschrift - numeriek en minuterie over de hele bezel

6 likes

Moet ik me zorgen maken?Aangezien ik hier een tijd geleden het probleem aangekaard zag!

Hoe merk je trouwens prellen?

Het betreft een FHF 974 kaliber

3 likes

Geen zorgen, die prellt niet; prellen ziet er zo uit:

6 likes