Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Sterkte man :+1:

1 like

Thanks voor de link Lex!

Deze Seiko 6139-7070 omgetoverd tot een knap horloge. Ging niet zonder slag of stoot. Uiteindelijk na het uurwerk compleet geserviced te hebben bleek het chrono rad niet goed te zijn. Daar een NOS exemplaar voor gevonden. Zit ook een NOS origineel glas op.

43 likes

Prachtig exemplaar geworden :+1:

2 likes

Vandaag en afgelopen weekend de zinnen verzet met deze Prisma Manager.
De manager heeft hard gewerkt, de kast heeft flinke beschadigingen.
Ik heb er een leuke passende band bij gevonden.
Tuurlijk weer vergeten foto’s voor te nemen…

Maar ETA 2783 uurwerk ( dankbaar om aan te werken) + 2sec 258° amplitude en een beaterror van 2.0 die niet via de brug nog te regelen valt, maar acceptabel.
Ik vind met name de datum tussen 4 en 5 uur weer ns apart.

De kast was geborsteld, dat heb ik lichtjes opnieuw wat aangebracht…glas…tja… das jammer.
Foto’s…

Hij gaat binnenkort naar het blauwe gedeelte. Mocht je interesse hebben…

7 likes

Even de spiraal tov van de balans verdraaien zodat je weer in het bereik komt om de BE goed te zetten :slightly_smiling_face:

2 likes

leuk om aan te werken he die ETA 27. Mijne nivada was een 2782 de BE kreeg ik op 0,0
beginnerluck zeker

4 likes

Topjob👌 met een van de - vind ik - toppers in de 6139 reeks !
Was dat glas nog makkelijk te vinden?

2 likes

Dank dank. Glazen zijn nog goed te krijgen, maar niet goedkoop. Prijzen beginnen rond de 100€.

1 like

Pfooei…:roll_eyes:

Zijn er hier nog mensen met interesse in een zwik projectjes? Heb nog een hoop horloges liggen welke wel / niet / matig lopen en ben aan het uitdunnen.

Bij interesse en voor foto’s graag een PB voor ik ze in het blauwe zet.

1 like

Veel interesse dus ik ga even de PB’s volgens het wie het eerst komt wie het eerst maalt principe :rofl:

4 likes

Afgelopen dagen een Certina Bristol 195, met een 25-661 uurwerk, onder handen genomen. Glaasje behoorlijk gekrast, de pakking vergaan tot een teerachtige substantie en verder gewoon smerig.
Schoonmaken, glaasje poetsen, uurwerk servicen en afregelen, de boel weer in elkaar. Weer een hele nette Certina met zilver dial aan de verzameling toegevoegd.

34 likes

Mooie gebolde plaat!

Veel plezier ervan.

1 like

Deze Dugena jongster met Forster 212 uurwerk was nogal een pain in the ass om weer fatsoenlijk lopend te krijgen.
Dit caliber was tot hiertoe het lastigste caliber dat op de werkbank lag. Niet alleen het derde wiel dat de frictie verzorgd bezorgde me kopzorgen ook de datum complicatie met versleten veertjes was al bij al niet makkelijk.
Maar Bon hij loopt nu betrekkelijk ok en de datum verspringt netjes rond 24.00

21 likes

Weer veel geleerd… Puw 1461 . De kleinste schroefjes zijn er in 3 lengtes! 1verwisselen en de veerton remt.
En de wijzerplaat reinigen lukt nu goed. Ik weet hoever ik kan gaan. Alleen de minuten. (span?)ring was keurig, tot ik hem in de ultrasoon stopte… Dom, ik weet het (nu)

Schoonmaken was echt wel nodig…

17 likes

Knap Bas, met wat heb je de wijzerplaat gedaan?

3 likes

Ben ik ook benieuwd naar, hoe je dat hebt aangepakt bas!

2 likes

Ik ben ook benieuwd @basvg

2 likes

Met ( verdunde ) Ammoniak. En een wattenstaafje. Dicht bij de lettertjes met een houten sateprikker… En uiteindelijk zelfs héél voorzichtig over de lettertjes, maar alleen deppen niet wrijven.
Het was een horloge uit een lot, ik weet niet eens meer wat ik ervoor heb betaald… Zeker niet veel. Dan durf je ook iets meer…

10 likes