Wow jij durft! Bij mij is dat een paar keer gruwelijk mis gegaan. Heb op die manier een keer een zeldzame LePhare uit eind jaren '40 verkloot. Gelukkig heb ik er nog een koper voor kunnen vinden die 'm wilde hebben voor het uurwerk.
Maar misschien heb jij een vastere hand als ik…
Tja, ik betaal ook leergeld … Ik had een Baume et Mercier schoongemaakt. Goed gelukt. Tot ik dacht: een beschermend middeltje erover is vast nuttig. Nu heb ik een aume et Mercier…
Maar ik poets alleen aan wijzerplaten met echte schade. Een beetje vuil kun je véél beter met rust laten…
het is idd een gevaarlijk spel, maar deze is goed gelukt
heb zelf enkel al goed resultaat gehad waar er olie op de wijzerplaat zat (deppen me rodico)
Goed gelukt!
Aantal keren ook succes gehad. 1x met nafta (zippoolie is redelijk schone nafta volgens mij), andere keer met enkel een wattenstaafje deppen en geslepen penhout, voorzichtig puntjes eraf wrijven.
Heb wel eens bij iemand op dit forum gelezen dat autowax werkt… weet niet meer waar. Dit heb ik 1 maal geprobeerd met verschrikkelijk resultaat . Dacht toen vuil eraf te halen, maar nam gelijk de vernis en deels de laklaag mee.
Het is zooo moeilijk om er af te blijven of om op tijd te stoppen. Ik ga zeker niks aan duurdere horloges doen.
Maar bij lijken die anders niet meer bruikbaar zijn kan ik wel ervaring opdoen. Opgelegde indices zijn fijn, die poets je niet weg…
Leuk Die tot teer achtige substantie gesmolten pakkingen lossen ook heel goed op in onverdunde Dasty is mijn ervaring.
Bedankt voor de tip!
Ik geef wijzerplaten ook een paar strijken met zippovloeistof en daarna wat rodico en dan moet het goed zijn. Oude Pobeda’s hebben nog wel eens gegraveerde indices en dat is prima met een saté prikker glimmend te maken.
Mooie resultaten! Ik heb nog wel wat liggen… maar heb er nu (nog) geen tijd voor…
Aansteker erbij houden👍
De autowax methoxe is van mij en heeft bij mij al vaak super resultaten opgeleverd
Aa, was inderdaad vergeten van wie.
Heb je tips? Merk, applicatie? Of wil je dit liever voor jezelf houden (zou ik begrijpen en respect voor hebben voor).
Mijn platen hebben over het algemeen genoeg patina
Nee joh deel het graag
Stuur van de week even een foto
Leuk hoor.
Wat een snoepie!
De erkenning is er wel. Lekker dik doing dik doing simpel penankertje.
Brac, Lapanousse of Baumgartner o.i d…
Dus voor de herkenning ga ik mn best doen, Pierre
Dankjewel…het lijkt erop dat er een secondewijzer geweest is